mandag den 1. oktober 2012

Der er fart på

Tirsdag eftermiddag var vi for fjerde gang hos Charlotte Holten, hvor hundene fik hver en omgang kranio-sakralterapi. Jeg havde ellers næsten droppet det med Osseau, fordi det havde nogen virkning, men jeg synes alligevel at der skete noget efter tredje behandling og ville give det en chance mere.
Og sørme, om der ikke var hul igennem:-)) Denne gang løsnede han op og opførte sig "normalt". Nu har han også været der nogle gange, men Charlotte havde aldrig mødt en hund, der havde brug for så mange behandlinger, før virkningen kunne ses. Osseau reagerede fuldstændig ,som Django gør hver gang: han gav sig, når det gjorde ondt, var anspændt, men slappede så tydeligt af, og det blik, han sendte Charlotte, mens han blev behandlet, var til at smelte over - helt tilbedende:-)))

Django havde det til gengæld skidt. Han har åbenbart slået sin højre side på et tidspunkt, hvor jeg ikke har set det (måske er han løbet ind i en gren eller noget lignende...) Han var i hvert fald fuldstændig spændt op i hele højre side, og det gjorde virkelig ondt at blive masseret. Charlotte undrede sig meget over, at han på ingen måde har ladet sig mærke med, at han havde ondt, men han er altså en sej hund!!

Onsdag var sidste omgang undervisning i Osted i hhv. rally og LP. Det var vådt og derfor noget afbudsramt!!!!! - men ganske hyggeligt alligevel. Vi sluttede med konkurrencer, og alle de dygtige kursister fik præmier - det er altså superfedt at se, hvor meget førerne udvikler sig i løbet af 1½ måned:-))) Jeg glæder mig til at skulle i gang igen i hallen i Havdrup sidst i denne måned.

Torsdag aften var jeg også hjemmefra, og fredag stod der æresport-fabrikation på programmet, da mine svigerforældre havde guldbryllup i lørdags. Amanda syntes dog, at jeg skulle med hende og Osseau til agility, da det var første gang på Johannas hold i agilityhallen her i Ringsted, og det ville jeg også meget hellere.
Hold da op - en lækker hal!!!! Johanna har altså vældig store ambitioner med Amanda og Osseau, de træner nu på et klasse 3 hold. Det er totalt hårdt arbejde for Amanda, Johannas baner er jo bestemt ikke hverken kedelige eller nemme, så jeg skal love for, at hun har fået sin sag for:-))) Jeg synes, at Osseau er supersej, han gør jo bare, som han får besked på, så nu må vi altså have sendt dem ud til nogle rigtige konkurrencer til foråret!

Lørdag stod den på guldbryllup, og søndag var det så tid til sidste omgang træning på Connis luksushold. Prøvelignende situation, for vores vedkommende en blanding af LP 2/ LP 3, og Osseau var supersej, han arbejder bare så godt for mig - især når der er fiskefrikadeller i min lomme:-)).
Det har været en dejlig runde træning - tak for det, Conni!

I aften skal vi til træning hos Johanna - jeg glæder mig til at se, hvad hun har fundet på i dag:-))


Ingen kommentarer:

Send en kommentar