tirsdag den 21. februar 2012

Heldigt for Django

Det er vel nok heldigt for Django, at jeg træner med "bløde metoder", for ellers er jeg ikke sikker på, at han havde overlevet træningen i går aftes:-)).
Paul skrev at han havde en del afbud på sine LP-hold, og at jeg bare kunne komme. Den chance greb jeg fluks, da jeg jo p.t. er opfyldt af ambitioner, og fordi Django står foran sin første LP 3 i Nørd-regi i næste uge.
Django var SÅ strid. Gulvtæppet i hallen er efterhånden ekstremt attraktivt for en snusehund som ham, og der var ikke tal på de interessante dufte, han f.eks. mødte på vej ud i feltet - her måtte jeg helt ind på ca. 3 meters afstand, før det lykkedes!!! Og feltet er endda en af hans absolutte favoritter...
Springapporteringen var også lidt af en kamp, men til sidst lykkedes det at få en fornuftig øvelse ud af det. Den dirigerede apport var næsten til ug - supergodt i betragtning af, hvor lidt den er trænet med andre til at lægge apporterne ud:-)
Også fri ved fod, positioner under gang og stillingsskiftene var absolut godkendt, så alt i alt kom han i bilen på en positiv måde, selv om han tror, han kan gøre, som det passer ham, og han var meget tæt på at blive ekskluderet meget tidligt!!

Osseau er helt, helt anderledes. Han snuser også gerne, men når vi arbejder, så arbejder vi, han slår slet ikke fra på samme måde. I fællesøvelserne holdt jeg mig langt fra de andre og blev forholdsvis tæt på ham, så der ikke var risiko for, at en af de andre hunde skulle løbe hen til ham. Han blev belønnet massivt - især i dækken - og begge øvelser gik godt, så den træning skrider efterhånden fremad. Jeg har besluttet at holde ham i klasse 2 her først på året, så Django bliver min "forsøgshund" i LP 3, som han har været i de andre klasser også. 4 minutter i skjul, synes jeg, er utopi for Osseau p.t., selv om han efterhånden kan de fleste andre klasse 3 øvelser på et ok niveau. Det er træls, at fællesøvelserne er gået helt i fisk, men det er jo min egen skyld, fordi jeg ikke forstod at gribe ind tidligt nok, da problemerne så småt begyndte at opstå.... Og hvorfor så mere klasse 2? Tja, nu elsker jeg jo at gå til prøver, og samtidig tror jeg, at det er vigtigt, at Osseau bliver ved med at være vant til det - så må det koste de penge, det koster....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar