søndag den 19. februar 2012

Med på et afbud

I går var min plan at tage til Sorø fra morgenstunden, hvor jeg havde tilbudt at filme Paul og Megans rallyprøve. Forleden blev der offentliggjort nye - ikke helt gennemtænkte - regler for Championklassen, som gjorde, at Amanda blev spurgt, om hun ville stille op med Osseau. Det ville hun naturligvis gerne - især da jeg "truede" med at gå op med ham, var hun ikke i tvivl:-)
Ikke at jeg kan finde ud af at udføre øvelserne 100%, men det var jo nødvendigt at stille med 5 deltagere i klassen (det viste sig så, at reglerne ikke gjaldt i går, men det var jo ikke til at vide...)

Og der skete jo så præcis det, der er vores anke mod de nye regler: hvis de havde været gældende i går, og der kun havde været 4 deltagere i klassen, da der var et afbud dagen før, ville Annie og Tira ikke have fået deres første pind på vej mod Superchampion-titlen...det er da tåbeligt!!!

Nå, tilbage til Amandas prøve:
Det gik fantastisk, Amanda var meget stolt bagefter og fik stor ros af Johanna, der var dommer - der var bare lige den "detalje", at Osseau vist troede, at han var til agility, så han nåede at tage det ene spring, der var på banen 4 gange, hvilket var 3 gange for meget:-)), så det blev til IB.
Skidt med det - de er bestemt på rette vej!!!

Det var svært at komme fra hallen igen. Henrik kom og så Amandas prøve, så han tog Osseau med hjem, og Amanda og jeg blev og så hhv. øvet klasse - med Susanne Jervin som meget velfortjent vinder - og en hel del LP med landets absolut dygtigste hunde og førere. Og ja, jeg er vildt misundelig - på den gode måde - på det, de kan, det er så flot at se på!!!

Vældig inspireret tog vi hjem ved frokosttid, og jeg skyndte mig ud for at træne begge hundene i øs-pjask regnvejr - hmm, ikke helt samme niveau, men vi gør, hvad vi kan:-)). Det var en rigtig dejlig lørdag, og nu er vinterferien oven i købet i gang efter en ret hård arbejdsuge, så alt er godt her i huset!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar