fredag den 2. marts 2012

Den sidste uges tid

Sidste fredag tog vi til Jylland, da vi skulle flytte for min far. Det blev en ret hård weekend med nedpakning, rengøring mv., og selv om min far var rimelig cool, var det faktisk heller ikke den fedeste oplevelse - det  er bestemt ikke med hans gode vilje, at han skulle flytte, men et hus på 300 kvm i 3 plan til en ældre mand med rygerlunger, er altså ikke lige sagen, så han havde ikke rigtigt noget valg...

Min ryg kunne bestemt ikke lide flytningen, så de første tre dage i denne uge gik mest med at have ondt af mig selv...hundetræning blev det i hvert fald ikke til. Heldigvis var der arrangeret Nørdprøve onsdag aften, hvor Django skulle have sin "debut" i LP 3. Jeg var ret spændt, og det gik både ret godt og temmelig skidt:-). Det var i hvert fald meget tydeligt, at han mangler at træne sammen med andre - det er ikke godt nok, at vi nusser rundt alene! Det var især tydeligt i springapporten, hvor han springer på prøvelederens kommando, og den dirigerede apport hvor han jo ikke er vant til, at andre lægger apporterne, så han kiggede ikke. Også under stillingsskiftet var han tydeligt påvirket af, at prøve-lederen stod tæt på ham, men det gav da point...
Det positive var, at han lå helt stille i fællesdækken (jeg var ikke i skjul), at vi gik en super fri ved fod (9-tal) og at han laver en flot næseprøve, som også gav 9. Der er altså potentiale, men det kræver noget mere træning sammen med andre...

Torsdag var det tid til træning med Osseau hos Johanna. Meget dygtig hund, der virkelig er blevet god til at blive liggende i dæk nu:-) Også felt, positioner under gang og springapporten kører virkelig godt. Jeg er lidt i krise med stillingsskiftet - en klasse 2 øvelse går ok, men meget mere afstand er altså svær at få på....Og så skal jeg blive bedre til at rose/belønne ham for at holde apporten i stedet for at slippe den - det er altså også lidt af en svær øvelse....

Torsdag aften blev Django dårlig, gik rundt og peb og halsede, mens jeg var til træning. Natten gik med hhv. opkastning, trasken rundt, havevandring mv., og da det fortsatte i dag, og det var tydeligt at se, at han havde meget ondt i maven, tog vi til dyrlægen i eftermiddag. Det var godt nok: feber, antibiotika, kvalmestillende mv., så det var et nødvendigt besøg...
Lille pus, men nu sover han, og jeg håber på en noget mere rolig nat!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar