mandag den 6. februar 2012

"En hund med et super temperament"

Og det er Django, vi taler om:-)))))
Han har i dag været til behandling hos Charlotte Holten, der er kranio-sakral terapeut for hunde og heste, og det var hendes bemærkning om ham og hans måde at tackle behandlingen på. Det var næsten, så jeg fik tårer i øjnene, da hun sagde det, for det har jo bestemt ikke været sådan altid.

Nu er det ved at være et års tid siden, at Django fik konstateret HD, og i den periode har der jo ikke manglet gode råd og forslag til behandling og smertestillende. Jeg har altid haft det med de behandlinger, jeg selv har gået til, at det skulle føles rigtigt, og det er der ikke så meget, der har gjort før nu. Jeg fik Charlottes navn i efteråret af Charlotte Lia, som havde været hos hende med Laika, men jeg fik ikke gjort mere ved det på det tidspunkt. Jeg har selv virkelig gode erfaringer med kranio-sakral terapi, og ved at - og hvordan - det virker, så nu skulle det prøves med Django.

Ingen tvivl om, at der var nok at tage fat på, men han nød virkelig behandlingen, og han responderede utrolig godt på den. Man kunne virkelig se, hvordan han gik fra spænding til afslapning for hver muskel og hvirvel, hun havde fat i. Vi er lige kommet hjem, og nu er han rigtig, rigtig træt og sover som en sten. Hun skal se ham igen om et par uger, men mener umiddelbart ikke, at han behøver at blive behandlet særligt ofte for at holde smerterne væk. Jeg håber, hun har ret!!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar