fredag den 18. november 2011

Super LP3-træning

Det går bestemt fremad med træningen af Osseau mod deltagelse i LP 3.
Nu begynder han at forstå dirigeringen til skåle med godbidder, og han har (for det meste) et ganske flot stop i indkald, så de to øvelser skal vi nok få på plads.
Aflevering af apporten begynder også langsomt at se fornuftig ud. Nu samler han op, sætter sig på plads, og han holder apporten roligt til slip-kommando - i hvert fald herhjemme. Det er lidt sværere for ham på udebane, men også her går det fremad. Jeg kan bukke mig over ham, mens han sidder i plads, men endnu ikke få lov at tage apporten - det skal nu nok komme, og mit mål er, at han kan lave en perfekt aflevering, når vi starter hos Johanna igen til januar:-)) Hvor ville det være fedt!

Vores største udfordring nu er helt klart fællesdækken. Uha, det går langsomt, og jeg kan lige nu slet ikke se, at det skal kunne lade sig gøre at være 4 minutter i skjul....Der er simpelthen for mange dårlige oplevelser hos Osseau, så det tager laaang tid at gøre ham tryg igen, og jeg vil bestemt ikke forcere noget.

Træningen af Django går noget langsommere af den simple grund, at han ikke bliver trænet særlig tit! Jeg har ham sjældent med, når jeg træner med andre - men det bliver dog til et par gange om ugen. Med ham er jeg begyndt at gå i skjul i dækken, men stoppet i indkaldet fatter han ikke, så her må jeg lige have lagt en ny strategi. Dirigeringen skal med ham ikke trænes med skåle med guf - han kan slet ikke magte at vende ryggen til:-)), så også her skal der tænkes tanker... Det er noget af en udfordring at træne så forskellige hunde, når man ikke bare kan gøre det samme ved begge......

Vi træner tandbørstning hver dag, og det går rigtig skidt!! Det gider han bare ikke finde sig i, og jeg kæmper virkelig for ikke at blive sur på ham, når han bliver ved med at trække sig væk og ryste på hovedet, men nu er vi da på to hjørnetænder.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar