lørdag den 5. november 2011

Blandede følelser

For første gang har jeg det lidt træls med denne årstid. Jeg synes egentlig, at det er en meget smuk tid, men samtidig synes jeg, at det er svært at holde al den tåge ud, der er her p.t., og tanken om de kolde måneder, der venter, er også lidt deprimerende. Forhåbentlig letter tågen snart, så humøret kan stige lidt.

I dag skulle jeg egentlig have været på kursus i SHS med Birgitte Brüel. Så meldte jeg fra, fordi vi havde planer om en tur til Jylland, men det blev så droppet igen p.g.a. dårlig timing m.h.t. min mors behandling - lidt øv, men igen så var det, at jeg sent i går aftes kom i tanke om, at jeg skal skrive 18 elevplaner for den klasse, jeg er klasselærer for (hvilket vil sige, at det er "dobbelt op", da man jo så skal have den sociale trivsel med også). De skal være færdig i morgen!!! Jeg har også en have, der trænger voldsomt ,at jeg tager mig lidt af den, og Daniel kalder på hjælp til opsætning af glasvæv i morgen, så det er vist meget godt, at jeg ikke bruger en hel dag på hundekursus.....

Django fik renset tænder forleden. Ingen tvivl om at det er en dygtig dyrlæge, jeg har fundet mig, efter vores tidlige dyrlæge er stoppet, men de ved altså også godt, hvad de skal tage for det. Alt i alt for tandrensningen, noget smertestillende til Django (ja, han har fået ondt igen i det fugtige og kolde
vejr...), et nyt halsbånd (=nedsat til 80 kr), vaccinationer til begge hunde + årligt tjek af Osseau blev tæt på 4000 kr - det gjorde så ikke lige mit humør bedre:-(
Jeg mødte en anden sheltieejer deroppe, som faktisk kører fra Lolland med sine hunde og har gjort det længe, fordi hun fik dem anbefalet, så de har bestemt et godt ry!

Django har tabt sig en del og vejer nu 8,9 kg - han skal bestemt ikke længere ned! Osseau vejer p.t. 15 kg, det passer helt perfekt til ham, og dyrlægen var rigtig godt tilfreds med ham:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar