mandag den 4. april 2016

HTMF, 3 x HTM 1 og 1 Q-point

Tja som en veninde skrev på Facebook: jeg forstår ikke alle de tal og bogstaver, men det lyder fint:-))).
Det er da også en smule indviklet, når man ikke er i sporten, men det handler naturligvis om Dogdancing-dobbeltprøven i Feldballe i lørdags. Jeg havde meldt os til en vældig masse prøver, men så fik jeg fortalt, at en hund max måtte starte fire prøver på en dag, så der måtte lige meldes fra igen. Det var jeg godt nok glad for, da jeg efter "kun" 12 timer, var tilbage til lækker aftensmad hos min søster. Ja, jeg kørte før tid - der var helt udsolgt hos både Osseau  og mig!!

Dagen startede altså kl. 7.35 i Hangaren. Efter musik-indtjekningen, var der masser af gode programmer at se på, og ca. kl. 9.30 var det vores tur til at forsøge os udi Titelprøven. Der er mange svære øvelser i den prøve, men faktisk havde vi fået trænet så meget, at jeg var så godt som sikker på, at vi ville klare os igennem uden nuller. Et par øvelser, vidste jeg, ikke ville være perfekte, men de ville være nogenlunde, og det blev de også. Vi gjorde det bedste, vi kunne med stor, stor hjælp fra Paul, der havde styr på mine rekvisitter (som der er mange af i den prøve!) og rækkefølgen af øvelserne.

Resultatet blev således:
Øv, det vil altså ikke vende rigtigt:-(
Kun feltet burde have været højere - der var et blad i hjørnet, der lige skulle tjekkes ud...., ellers er jeg meget tilfreds med et snit på 4,0, og titlen HTMF er nu hjemme - jeg tror, jeg har besluttet ikke at gå efter det x, der kan tilføjes, hvis man opnår et snit på 4,5, det betyder ikke noget for mig.

Næste prøve var den første HTM 1 - det gik faktisk rigtig godt, dog med nogle tilføjelser af tricks undervejs, der ikke skulle have været der, men Osseau var på ingen måde påvirket af uroen i hallen, så det var en fed oplevelse. Jeg kan ikke helt huske det, men jeg tror, vi blev nr. 8 - der er vildt gode deltagere i den klasse for tiden!

Så blev det tid til den uofficielle - også den gik rigtig fint, jeg tror, vi blev nr. 5.

Næste prøve gik i gang. HTM 1 lå forholdsvis sent, og både Osseau og jeg var helt flade. Han var denne gang distraheret af den næste hund, der kom til opvarmning, af gøen i hallen mm, så jeg måtte arbejde lidt undervejs for at få ham med. Jeg kørte straks efter, så jeg var desværre ikke med til præmieoverrækkelsen, hvor vi blev nr. 5 og dermed fik 1 Q-point med derfra - fint nok, men ikke det vigtigste. Osseau var så supersej hele dagen, han var glad i ringen, men supplerede det ikke med lyd, og alle vores optrædender var rigtig gode oplevelser:-)))

Vores 2. prøve kan ses her

Det var en rigtig dejlig dag, jeg er også megastolt over de gode præstationer Paul, Conni og især Louise lavede - hold da op, hvor er det nogle dygtige mennesker, jeg træner sammen med:-)

Nu har jeg heldigvis to fridage, så jeg kan få hvilet ud efter en hård weekend!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar