onsdag den 24. februar 2016

Prøver i Sorø 20. og 21. februar og enetime med Sonja

Der er ikke så meget at sige om prøverne i Sorø, da det ikke var den store succes for Amanda og Osseau. Altså de gik for så vidt rigtig pænt, men når man bliver trukket for både ommere og lyd, så bliver der ikke point nok til hverken Årets Hund - de blev nr. 11! - eller til en DM-kvalifikation. Lørdag fik de 85 point, og søndag blev det vist til 88 point.

Lørdag tog Camilla en del billeder - Grafiko.dk - her er et par stykker, der viser, hvor flot kontakt og glæde, de udstråler:







I går delte Paul og jeg en enetime med Sonja i Undinehallen. Mine to gange et kvarter brugte jeg hhv. til HTM og til mine udfordringer med nogle af øvelserne i Titelprøven.

De gode råd var:
Mit HTM-program er et helt ok klasse 1 program, så det holder jeg fast i til de kommende prøver i Feldballe. Derefter skal der bygges lidt mere på, og vi skal lære at gå sidelæns i nogle af positionerne - jeg har indtil videre valgt at arbejde på pladspositionen, det burde ikke være så svært for ham at lære. Derudover skal der nok lægges lidt løb ind, det vil være 'billige' point at tilføje temposkift - og Osseau kan jo sagtens både på højre og venstre side, det er mere mig, der ikke er så vild med at løbe....

Vi skal desværre ikke op den 28. marts - der er en fødselsdag i vejen, og da det er min egen 50-års fødselsdag, bliver jeg nok ikke så populær, hvis jeg vælger at holde den i Agilityhallen:-))

Hvad angår øvelserne i Titelprøven fik jeg gode råd til mange af øvelserne - gå helt tilbage til start ved nogle af de øvelser, der ellers har fungeret fint! Forslag til indlæring af twist bag fører og til øvelsen, hvor hunden skal stå med et bagben på noget. Det var super effektiv udnyttelse af min træningstid, så det var rigtig fedt.

Vi har bestemt noget at arbejde videre med:-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar