søndag den 14. februar 2016

HTM 6. februar og lidt mere

Den seneste uge har været rigtig travl, og nu er jeg oven i købet blevet rykket for et blogindlæg, så det kommer her:-)

Lørdag den 6. var Osseau og jeg til HTM-konkurrence i agilityhallen i Ringsted.

Vi har trænet ganske målrettet mod denne konkurrence, og jeg følte mig aldeles velforberedt. Til forskel for sidste konkurrence på Garbogaard er vores program blevet forlænget med ca. 45 sekunder, og der er tilføjet to positioner mere end i det oprindelige program, så sværhedsgraden er blevet forøget en del. I et HTM program kan man blive ved med at arbejde på ganske små detaljer, og man kan blive ved med at ændre og justere i en uendelighed, tror jeg - det kan jeg i hvert fald ud fra de dommerkommentarer, vi fik - men jeg var ret godt tilfreds med det, som det var i lørdags.

Jeg glædede mig meget, men var naturligvis også anspændt og nervøs. Og hvorfor det?? Tja, som jeg forklarede mine kolleger i fredags, så handler det nok rigtig meget om, at jeg ved, at vi kan gøre det rigtig godt, og det vil jeg naturligvis gerne vise.....

Og det gik bestemt også godt. Osseau var klar - så rigeligt endda. Alt var stille og roligt lige indtil, vi gik ind i opvarmningsområdet, og jeg satte æsken med guffer på den tunnel, der var sat som afskærmning - det var som at trykke på en knap, så var han bare SÅ meget på. Jeg kunne næsten ikke kontrollere ham i ringen, prøvede ihærdigt med håndtarget for at dæmpe tempoet lidt, men der kom både en twist og en position, der ikke lige var planlagt:-) - der er ingen tvivl om, at han synes, at det er fantastisk sjovt.....

Vi endte på en 3. plads med hidtil højeste pointtal - 24,33 og dermed 3 Q point. Nu har vi 7 Q point i alt.

Programmet kan ses her - jeg tror nok at det skal ses på PC.

Johanna har taget nogle super billeder, som hun solgte til fordel for HMC - dem købte jeg naturligvis:-)




Søndag den 7. var det 2. runde af rallyinstruktøruddannelsen. En supergod dag - når jeg selv skal sige det:-) - hvor deltagerne både lavede egne præsentationer, lyttede til teoretiske indlæg og blev udfordret på det praktiske på forskellig vis.

Efter en lidt stressende uge på jobbet, stod den så på rallyprøver i går i SHS. Jeg dømte i den ene ring, så masser af flot hundearbejde og nød, at det hele kørte som smurt på sekretærfronten, som Birgit og Amanda havde styr på - det var en dejlig dag, som sluttede med en 60 års fødselsdag på Fyn, så den blev lidt lang og i dag står på tiltrængt afslapning!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar