søndag den 11. oktober 2015

HTM og Færdighedsprøve i Feldballe

Vi var til konkurrence i fredags:-)
Border Collie Klubben holdt HTM-konkurrence med færdighedsprøver i Hangar 17 i Feldballe - en lille by jeg kender særdeles godt, da jeg er opvokset i en meget lille by mellem Rønde og Feldballe og har gået i skole fra 1.-7. klasse på Feldballe Skole. Hele min familie bor lige omkring, så det passede med en fridag fredag som start på efterårsferien, og vi har tilbragt et par hyggelige dage hos min søster.

Tilbage til konkurrencen:
Færdighedsprøven lå først. Osseau og jeg skulle op i fp 2, og jeg følte mig ok forberedt. Baljeøvelsen var fravalgt, så bortset fra "Arbejd med ryggen til fører", som kun gav 1,5, fik vi 4 i fem øvelser, 4,5 i tre øvelser og 5 i to øvelser - et gennemsnit på 4,1 :-). Osseau arbejdede virkelig godt, så det var god opvarmning til vores HTM program.
Også her følte jeg mig godt forberedt. Anjas ord "vær opmærksom på, hvad du siger til dig selv", kørte i mit hoved, så ordene var "jeg har styr på det" og "jeg er spændt", men det bliver fantastisk. God mental opvarmning. Den fysiske opvarmning var mest tricks og belønning for skifte, perfekt opvarmning med styr på belønninger, snor mv. - alle detaljer har altså stor betydning for mig.

Det gik også - næsten - fantastisk. Osseau havde lige et enkelt "black out", da den næste hund gik til opvarmningsområdet. Lidt øv, da det var midt i en vending, hvor jeg ikke havde gennemtænkt at han kunne finde på det (det havde jeg nemlig lagt en strategi for i andre momenter - men altså ikke lige der!), så jeg kunne ikke lige greje, hvordan jeg skulle få ham ind i den rigtige position og samtidig nå næste element, men jeg fangede ham dog og resten gik super godt:-)

Se selv her:
Osseau HTM 091015

Vi fik en anden præmie og 4 Q point - vi skal have 12 for at rykke op, ingen hastværk der!!!

Vi var også tilmeldt "For sjov - klassen", hvor man må belønne mv. Det gik op for mig, at det også var en konkurrence - jeg forstår ikke reglerne, men det er da også helt ligegyldigt for også her endte vi på en 2. plads. Det var efter Mette og O'Malley, som har en del mere rutine med deres Freestyle program, så jeg var bestemt tilfreds. Det var en fed følelse at kunne belønne samtidig med at være i en rigtig ring, så Osseau fik mange belønninger alene for at træde ind i ringen, hilse på dommeren og gå til startpositionen - så nu har jeg forstået formålet med den klasse:-)))








Fed prøve, lækker hangar og virkelig super afvikling af prøven - det var en rigtig god aften:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar