onsdag den 28. oktober 2015

Garbogaard


Prøverne på Garbogaard i søndags var på mange måder ikke tilfredsstillende, og jeg var temmelig skuffet, da jeg kørte hjem derfra efter en meget, meget lang dag.

Det var ellers en dejlig ring. Der var mange, der var udfordret af underlaget, men ikke Osseau, og vores optræden føltes som den bedste, vi endnu har præsteret - det var en god oplevelse. Desto større var skuffelsen over at blive placeret lige uden for Q-pointene, det er totalt øv at bestå klassen og så få absolut ingenting ud af det......men sådan er reglerne jo desværre i den sport! Det er ikke som i både LP og rally, hvor man hhv. kan få 1. præmie / pind eller cert med bestemt pointtal, her handler det om indbyrdes placering, så det gør det jo noget sværere at komme videre.......men så må jeg jo bare blive dygtig nok! Nu er Paul jo heldigvis væk som konkurrent:-))).

Efter vores første performance var der omkring 5 timers ventetid før for sjov klassen - laaang tid, men jeg fik da set nogle meget underholdende freestyleprogrammer. Ca. tre timer efter for sjov klassen, var det tid til Færdighedsprøverne, og vi kom hurtigt op i vores FP 3, da der blev byttet om på rækkefølgen. Jeg havde håbet, at Osseau ville være træt og dermed lidt nemmere at styre gennem trickene, men den begrænsede tilskuerplads betød desværre, at han var nødt til at være rigtig mange timer i bilen, så han var bestemt i hopla - til stor skade for vores øvelser!!!

Vi bestod med hiv og sving. Vi havde på forhånd nogle krise-øvelser og var derfor ret afhængig af, at de sikre øvelser gav toppoint, men det gjorde de ikke!! Kun et enkelt 5-tal fik vi - vi burde have kunnet lave 4-5 stykker - og endte med resultat på 3,2. Gennemsnittet skal være 3,0 for at bestå, så det var knebent:-((.
Det var jeg også noget skuffet over, men det betyder faktisk absolut ingenting! Bestået er bestået og Titelprøven er den næste, der venter, og den skal vi nok klare bedre. Der er et godt stykke tid, til vi skal til prøve igen, det bliver nok først til februar, så vi skal nok få styr på de øvelser.....

HTM-programmet går jeg nu i gang med at bygge videre på. Det skal være længere og der skal tilføje flere positioner og retninger, det glæder jeg mig til:-)

Det er jo nemlig præcis som det plejer at være, når prøverne ikke er gået som håbet: jeg bruger et par timer på at fordøje min skuffelse, derefter fokuserer jeg på alt det gode og tilmelder mig en ny prøve - op på hesten igen, og sådan skal det jo være.

På lørdag er der træning i agilityhallen sammen med Paul og Conni, det bliver godt:-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar