søndag den 17. maj 2015

Rallyprøve i Esbjerg + HTM-træning

Hvad gør rigtige nørder for at opnå gode point til DM og Årets Hund?
Tja, de kører land og rige rundt for at deltage i en kvalificerende prøve, og i torsdags tog Paul og Amanda turen til Esbjerg for at gå til prøve med i alt fire hunde.

Alt var planlagt: et lille bur til Max og Dumles bur bag forsæderne, og Megan og Osseau i burene bagest i bilen - det gik så bare ikke så godt med at holde den. Efter noget bøvleri måtte Dumle krybe sig lidt sammen bagi sammen med Megan, og Osseau kom så i sit eget bur ved siden af Max.
Jeg ventede hjemme i spænding på resultater, der lod vente på sig. Pauls kan der læses om her -

Amandas var positive: Dumle holdt næsten ærespladsen i 2 minutter - store fremskridt! Han bestod ikke, men det havde han gjort, hvis han havde holdt tiden ud. Jeg siger det lige igen: det skal nok komme!
Osseau klarede sig superfint. Med 90 point blev han nr. 5 og fik dermed gode point til Årets Hund. Han er nu meldt til begge dage i Hillerød, da det er eneste chance for at få flere - Amanda har ikke mulighed for at deltage til de øvrige prøver.

Prøven ses her - han kegler som sædvanligt  rundt i starten, det kostede i hvert fald 5 unødvendige point:-(

Billede fra DM 2014 - de snakker vist lidt om det:-)

Nå, men ellers står den på HTM-træning. Den foreløbige konklusion er: det er hamrende svært!!!!
Det går fint at gå programmet alene, både med og uden musik, men når Osseau skal være med, går der altså hurtigt koks i det hele. Jeg er simpelthen for dårlig til at time mine signaler til ham, så det bliver noget skrammel at se på. Til morgen trænede Paul og jeg i Agilityhallen her  i Ringsted med Johanna som tilskuer, så vi fik en masse gode råd med på vejen.

Der er 19 dage til vores debut, og jeg synes godt nok, det er angstprovokerende! Det er meget længe siden jeg har haft det sådan med en prøve, men det er jo nok meget naturligt, når det er første gang. Vi prøver at være så velforberedte som muligt, men alligevel.....

Bortset fra det, så synes både Osseau og jeg, at det er helt vildt sjovt at træne HTM. Han bliver træt på en hel anden måde en efter en "almindelig" LP træning - (og det gør jeg såmænd også:-))).
Jeg har en enetime hos Anja på tirsdag, der håber jeg, at jeg kan få mine signaler bedre på plads.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar