lørdag den 2. maj 2015

LP i Jersie 26. april

Eller overskriften kunne være:
Nu gider jeg ikke mere!!!! Men det er nu lidt for tøset, så vi kommer igen:-) Det varer dog lige lidt, der er ikke mere LP før til august, hvor vi er meldt til et par prøver, så må vi se, hvordan det går.
Nå, det blev til 3 nuller denne gang! Springet var min skyld - da jeg fik apporten fra Knud, var jeg helt blank.....jeg kunne simpelthen ikke huske, hvad jeg skulle.....gisp, men jeg fik tænkt mig om, kastede apporten, Osseau samlede op, men jeg fik ikke sagt "tilbage" som jeg plejer, så han løb udenom....og så blev det af mystiske grunde til nuller i feltet og næseprøven....suk, suk, men vi (=jeg) var bare ikke rigtigt på, så det var en træls følelse at gå fra ringen med.

Jeg fatter simpelthen ikke, at det ikke bare kan fungere for os hele vejen igennem en prøve, og jeg har ikke rigtig nogle ideer til, hvad der kan hjælpe.....!

Nå, men Amanda og Dumle skulle debutere i LP 2. Dumle er på ingen måde klar til den klasse, men der er jo ingen grund til at blive hængende i LP 1, når Amanda jo vil have mere glæde af at få rutine i LP 2. Det gik bare rigtig flot alt taget i betragtning. Dumles hale logrede som sædvanligt - ligge ned i 2 minutter var helt umuligt for ham, han hoppede lidt rundt undervejs, og feltet har han endnu ikke lært. Han har lige fattet, hvad rallyfeltet går ud på, så 10 meter er lige i overkanten. Labrador-delen af ham er ikke eksisterende, hvad apporten angår - den har han haft noget svært ved. I søndags knald-apporterede han, så det kostede også.
Det blev til 116 point, så der er et stykke vej endnu, men det skal nok komme.

Foto: Conni Hansen
(Så er det, at Palle siger, at Amanda ikke skal kigge på Dumle hele tiden:-))


Den næste tid bliver travl på hundefronten. Jeg skal dømme en del rallyprøver, så der skal laves baner - en rigtig sjov beskæftigelse, der hver gang kræver en del tid, da der jo skal tænkes en del:-)

Rallyundervisningen er jeg jo kommet i gang med igen efter en lang pause. Det er så hyggeligt - jeg elsker små hold, hvor man føler, man kan give noget til alle.

Og så skal der jo trænes HTM. Uha, jeg synes det er lidt svært - især har jeg svært ved positionen med Osseau foran, hvor jeg skal gå baglæns. Jeg er nok tilbøjelig til at forcere lidt for meget....men resten fungerer godt, vi skal nok blive klar til prøve den 5. juni. Jeg kom dog også til at melde til Færdighedsprøve, så det må jeg også hellere komme i gang med at få trænet.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar