onsdag den 7. august 2013

Masser af hundeaktiviteter

Selv om jeg ikke har været tilmeldt nogen faste træningshold hele sommeren, er det alligevel blevet til en helt del siden hundedagene først i juli måned. Vi har været med nogle gange på Susannes sommertræningshold i SHS, vi har trænet med forskellige nørder forskellige steder (kun nørder kører 140 km for at selvtræne!!!), og vi har trænet en del alene også.
Nu skal der ske noget nyt, og jeg har meldt mig til næste omgang træning hos Charlotte Lyngholm. Jeg synes, træningen kører godt for tiden, men de gange, vi virkelig er rykket, er, når jeg har skiftet træner, så det må være nu, vi vender tilbage til Charlotte.

Osseau var til sit første rigtige agilitystævne i lørdags. Det var i Dch Næstved, hvor der var to-dages stævne. Jeg bliver til stadighed imponeret at de frivillige, der lægger et kæmpe stykke arbejde i sådanne arrangementer og alle var supersøde og svarede tålmodigt på alle vores spørgsmål. Osseau blev målt til 48 cm og var da også tilmeldt i stor klasse, hvor han var med både i Ag1 og Ag Åben. De høje spring var dog svære for ham, da hans springteknik ikke er god nok, så i springklasserne deltog han i senior uden for konkurrence i stedet. Det blev til 4 x disk, men især klasseløbet i spring var superflot.

Da han alligevel bliver senior til maj næste år, blev vi anbefalet at søge om dispensation til at starte  i seniorklassen allerede nu, så det prøver vi, da jeg meget gerne vil passe på min hund - han skulle jo gerne holde mange år endnu:-).

Søndag klarede han og Amanda sig rigtig flot til rallyprøve i Køge. De fik 93 point og blev 3. vinder, så det var super:-)
Jeg var dommeraspirant på dagen - en varm omgang, hvor jeg da også blev en smule branket.... - men ikke mindst en meget lærerig dag!

Billeder fra agilitydagen - alle taget af Tina Hindsgaul:

Ups....
 
Det var bedre:-)
 
Og et fint spring

 
 

1 kommentar:

  1. Ja, når han kigger på hjulet i stedet for fotografen går det da fantastisk!
    Super dejligt, og dejligt at du og Amanda kan deles om ham :-)

    SvarSlet