lørdag den 27. juli 2013

Gå en tur

Forleden morgen så jeg i Go' Morgen Danmark en omtale af app'en "Gå for hjertet", hvor der doneres 1 kr. til Hjerteforeningens forskning i hjertesygdomme hos kvinder. Jeg går jo temmelig meget med hundene, så jeg tænkte, at det måtte prøves. Det er ikke den mest fantastiske app, men den måler antal kilometer og angiver kalorieforbrændingen, så den prøver jeg lige et stykke tid.
F.eks har det vist sig at vores faste morgentur kun er omkring 500 meter lang, men den tager næsten 20 minutter - Django er en ældre herre, der læser sin morgenavis meget grundigt:-)).

Jeg savnede dog en skridttæller, så en sådan måtte jeg også lige hente - og hold da op, det der med de anbefalede 10.000 skridt pr. dag er da piece of cake at opnå! På 3½ dag har jeg gået ca. 55.000 skridt, så der er da en grund til, at jeg har slemt ondt i mine fødder!!!!
Der er jo nemlig den "detalje", at jeg har ferie, og når jeg tænker på, hvor meget jeg går, når jeg er på arbejde bliver det virkelig til noget..... I går prøvede jeg at lave tæt på ingenting, men jeg nåede alligevel ca. 12.000 skridt.

Alligevel synes hundene åbenbart ikke, at den motion er nok: I går gik vi - som så ofte før - på vores nærliggende fodboldbaner. Hundene var jo løse, og jeg gik og overvejede om vi skulle gå op i skoven også, da Osseau pludselig stoppede op og derefter hoppede et par skridt frem. Jeg kaldte på ham, han stoppede op og var på vej hen til mig, da et blåt lyn kom farende bagfra = Django i fuld fart efter en stakkels hare!!!! Så løb Osseau efter - han har absolut ingen chance i forhold til den fart, Django kan præstere, han var faktisk temmelig tæt på haren flere gange. Nå, her virkede indkaldet så ikke, Djangos hjerne stod helt af, men jeg tænkte, at de nok ville give op forholdsvis hurtigt, og der er heldigvis et stykke til nærmeste vej!
Ganske rigtigt - haren forsvandt ved det levende hegn, Osseau vendte rundt og kunne kaldes ind, og herefter kom Django også storgrinende tilbage - uha sikke en fest....meget pinligt, mig der troede, at jeg havde styr på de kræ:-((
Behøver jeg sige, at skovturen blev droppet - vi gik hjem, gjorde vi!!!!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar