fredag den 26. april 2013

Dejligt at være hund

Er der nogen, der har nydt godt af, at jeg har været lockoutet, er det hundene. Django er i den grad "mors hund", og det er ikke blevet mindre i løbet af de seneste uger - det er lige før, at jeg kunne have ham i snor dagen lang, uden at den på noget tidspunkt ville blive stram, så tæt er han på mig hele tiden:-).
Især den seneste uge har jeg været rigtig meget hjemme, og der har været mulighed for lange og mange gåture og en del træning. Johanna var så venlig at give mig lektier for - træne indkald med stop tre gange om dagen, så har jeg da en opgave... (jeg må tilstå, at det er altså kun blevet til to gange om dagen indtil nu....men det ser nogenlunde fornuftigt ud).

I går trænede vi med Annie og Tira ved hallen i Køge - super træning, hvor Osseau igen lavede nogen flotte apporteringsøvelser og ikke havde problemer med at finde feltet i første hug! Django var med og ventede i bilen - helt uden brok selv om han kunne se os! Efter træningen kørte vi en tur til Køge Marina og gik en lang tur i det fantastiske vejr - hvorfor har jeg dog aldrig været der før????? Det er et virkelig lækkert sted, strandtur er jo bestemt ikke noget vi gør meget i, så både hundene og jeg nød det.

Weekenden bliver travl: I dag står den på rallyprøve i Hvalsø, og i morgen og søndag starter jeg på Klikkerinstruktøruddannelsen. Jeg glæder mig helt vildt til at komme i gang med den - pensum er gennemlæst (+ flere spændende artikler i de gamle eksemplarer af Hund og Trænings blade:-)).

Mandag er det så endelig arbejdsdag igen. Jeg er selvfølgelig ked af resultatet af indgrebet, men jeg glæder mig i den grad til at se ungerne igen og få hverdagen tilbage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar