fredag den 8. marts 2013

DKK-kursus og Django

I weekenden var jeg på DKK's Adfærds- og Håndteringskursus på Fyn. Jeg var på Basiskurset i 2007, så det var jo ligesom ikke for tidligt at få næste kursus i rækken:-)
Jeg fulgtes med Paul og Lone Sommer, og det var rigtig hyggeligt selskab med en masse hundesnak. Kurset som sådan var der ikke så meget nyt i, men søndag formiddag, hvor vi skulle lære en fremmed hund en øvelse, var ret sjov. Jeg valgte en lækker MEGET menneskeglad border collie, som jeg ville lære at tage en sut i munden - det gik fint i første runde, men ejer blev lidt bekymret for, at hun skulle sluge den, så vi arbejdede lidt med næsepinden og slalom mellem benene i anden runde, og så faldt vi lidt i snak i stedet....


Med hensyn til Django har jeg talt med dyrlægen flere gange siden han blev røntgenfotograferet. Hun har fået "second opinion" fra en hjertekyndig dyrlæge, som sagde, at der skal en scanning til, før det helt præcist kan siges, hvor alvorligt det er. Blodprøvetallene viste et "observationsområde" - og nu er jeg blevet så klog at et tal i det højeste område i følge adskillige undersøgelser betyder, at hunden vil udvikle et alvorligt hjerteproblem inden for et år.
Jeg har det lidt sådan, at vi lige så godt kan få ham undersøgt til bunds nu, så vi ved præcist, hvad det er, hvis der skulle blive noget senere. Det er selvfølgelig også, fordi forsikringen nu er i gang med at betale undersøgelserne, men hvis det havde været nødvendigt med endnu en omgang narkose, tror jeg ikke, at jeg havde valgt det....men heldigvis kan det klares uden.
I eftermiddag skal vi til kiropraktor - han skal tjekke hans lænd og i øvrigt se, om han kan finde nogle fysiske problemer hos ham, det bliver altså også ret interessant!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar