tirsdag den 19. februar 2013

Den store tur



Django har været hos dyrlægen i dag til den helt store omgang.

Vores tidligere dyrlæge, som lukkede, tog sig aldrig sammen til at sende hundenes journaler til mig, selv om jeg forsøgte både med mails, opringninger mv., så vores nye dyrlæge har aldrig set billederne af Djangos hofter. Det har vi talt om flere gange, ligesom jeg meget gerne ville vide, om der var nogen synlig årsag til hans ømme højre skulder/forben. Da det endnu en gang var tiltrængt med en omgang tandrensning, var det passende at slå det hele sammen - og når det nu alligevel var muligt blev han også kigget i maven for at se, om der var tegn på mavesår, som følge af det smertestillende medicin, som han jo har reageret kraftigt på.

Og nu er jeg så lidt forvirret og undrende over resultaterne:
Hans hofter var fine! Muligvis en B-hofte, men ikke værre end det - meget mærkeligt. Jeg har ikke meget forstand på røngtenbilleder, men der var altså tydelig forskel på dem, der blev taget for nogle år siden, og dem han fik taget i dag....
Der var intet at se på albuer eller skuldre, og ryggen så umiddelbart også ok ud.
Alt sammen rigtig dejligt, men alligevel meget mærkeligt - for hvad er det så, der påvirker ham????
Det bliver nok til nogle kiropraktorbesøg mv., så må vi se om der kan findes en løsning ad den vej.
Dyrlægen spurgte også til foder og anbefalede noget kornfrit, da glutenholdigt foder kan påvirke muskulaturen. Den køber jeg fuldstændig - jeg har det selv væsentligt bedre på glutenfri kost, så hvorfor ikke hundene:-). Nyt foder må findes!

Maven var også ok. Lidt mavekatar som forventet, men ikke antydningen af mavesår - det var dejligt at vide!

Men .....ved et af billederne opdagede dyrlægen noget "forkert" ved hjerte og lunger, så det blev til flere billeder heraf. Lungerne så fine nok ud fra andre vinkler, men måske er der "noget med" hans hjerte. Så fik han taget en blodprøve, der skulle kunne vise noget.....

Så, tja - noget godt og noget "nu-må-vi-se agtigt". Forhåbentlig får jeg besked allerede i morgen.

1 kommentar: