fredag den 25. marts 2011

Min nye stjerne


Nu er Osseau jo blevet "opgraderet" og har overtaget Djangos plads på Stjerneholdet hos Sydkystens Hundeskole. På samme måde er han "rykket op" på konkurrenceholdet hos Charlotte Lyngholm, så nu skal der gøres en indsats med ham, så han kan bestå klasse 2 en gang i løbet af året.
Han er altid kommet i 2. række i forhold til Django, og det er egentlig lidt synd, da han er ret dygtig til mange af øvelserne. Hvis jeg skal gøre en status på klasse 2 før den første prøve her den 17. april, ser det dog ikke ud som om en 1. præmie er en mulighed lige nu, men det betyder heller ikke så meget. Han har ikke været til en LP-prøve siden Sheltiedagen i juli måned, så vi tager det lidt som det kommer.

Status er således:
Fællesdæk: Burde være ok, bortset fra at han gerne vil gå med mig, hvis han bliver utryg...
Fri ved fod: Normalt rigtig nydelig, men lidt hoppen i 2-skridts øvelserne
Spring: Ok
Apportering: Slet ikke i orden. Da man iflg. Helle Damkjær ikke skal træne problemøvelser, træner jeg den ikke p.t., da jeg ikke rigtig kan finde en strategi. Jeg skal nu nok finde en - når det lykkedes med Django lykkes det også med Osseau
Stå-sid: Ok
Fremsending: Øhh, det vil vise sig - til træning er det ok, men det er slet ikke generaliseret
Stillingsskift: Måske til et 7-tal p.t. - jeg er lige startet helt forfra med stå-sit og stå-dæk skiftene, da det var noget skrammel
Indkald: ok
Næseprøve: Hmm, på en god dag ok, men lidt usikker - afleveringen er ikke på plads, men søget plejer at være ok.

Nå, vi træner videre. Vigtigt er det nok bare, at jeg ikke stiller for store krav til ham - og så skal jeg holde op med at sammenligne hans kunnen med Djangos!!!

Foreløbig glæder jeg mig bare til at deltage i Pauls Masterclass med Johanna i morgen - det bliver ret spændende at se, hvad der egentlig er på programmet:-)))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar