tirsdag den 3. august 2010

Fokus på fremsending

Nu begynder det at ligne noget!
Osseau skal blive klar til LP2 til foråret (man har jo et standpunkt.....), så nu prøver jeg igen.

Han er altså ikke specielt hurtig til at lære nyt - ordet "erfaringsresistent" passer godt på ham (ret sjovt ord, som jeg lige har lært....) - men når han kan tingene, ser det som oftest ret godt ud. Jeg vil derfor fokusere 100 % på en øvelse ad gangen, og lige nu er det altså fremsendingen, der trænes.

Og det går faktisk ganske godt - han har naturligvis prøvet øvelsen flere gange, men jeg har sjældent været tilfreds, men nu ser det ud til, at han har fattet, hvad det handler om. Det er meget motiverende at få et stort stykke ost kastet ind i munden, når man står, hvor man skal. Placeringen er altså ved at være der, han skal have noget mere tempo på og et mere direkte udløb (han vender sig gerne på vej derud), men det skal nok komme.

Djangos fremsending er eksemplarisk. Med ham har jeg trænet afstand - han hamrer nu ud i feltet fra både 40 og 50 meter, så nu skal jeg have styr på, hvordan jeg kommer videre med den øvelse. Han kan også sagtens dækkes af i feltet, men det vil jeg helst ikke gøre for meget i, da vi jo altså lige skal have den LP2 på plads! Jeg havde lovet mig selv, at sommeren skulle bruges på at træne apportøvelsen, men jeg er altså helt lost, hvad det angår....

Nok om det - og ikke for at blive ved med at diskutere løbetidstæver, men jeg har lige hørt fra pålidelig kilde, at DKK arbejder på, at der til LP-prøverne skal udpeges bestemte steder, hvor tæverne skal opholde sig, så de er til mindst mulig gene :-)))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar