torsdag den 9. juli 2015

Hundedage og Hundedagene

Jeg er ikke den flittigste til at opdatere blog for tiden, på trods af mange tanker om det bliver det ikke rigtig til noget. Jeg kan konstatere, at jeg bruger en del mere tid på at læse bøger! Jeg har altid læst meget, og jeg besluttede ved årsskiftet at jeg ville prøve at føre skema over, hvor meget det egentlig blev til, og det bliver til en del - pr. 30/6 er det samlede tal 14.806 sider i alt:-).
Mest krimier, som jeg elsker, men også enkelte biografier og en bog om dog dancing er det blevet til, og nu skal jeg til at i gang med bogen "With Winning in Mind" - det må være på tide efter 8 år på prøvebanerne at blive lidt klogere på denne del af det at konkurrere!!!

Her i sommerferien bliver det faktisk til en del træning - det er nu jeg har overskud, både til at planlægge og rent faktisk udføre det planlagte. Vi har lige været et par dage i Jylland uden hundene, så Osseau er fuld af energi og helt klar. Vi går på både trickshold og til htm-træning hos Anja, men det er også snart LP 3-prøvetid, så det bliver til en blanding af det hele.

Jeg prøver at fokusere meget på det, vi lærte af Christina Ingerslev på Hundedagene - at finde det rette spændingsniveau og få den rigtige energi i hunden i de forskellige øvelser. Det var den fedeste dag på hendes hold, jeg følte virkelig at hun talte lige til mig hele dagen:-))
I den individuelle tid om eftermiddagen valgte jeg at fokusere på fri ved fod, og vi fik simpelthen så meget ros: vi har med Christinas ord "en lækker, lækker, lækker fri ved fod" - det var skønt at høre!
Kurset med Christina var jeg på om torsdagen, om fredagen var jeg nødt til at tage på arbejde, da jeg skulle sige farvel til min 5. klasse, lørdag var der rallykurser, hvor Paul og jeg underviste, og søndag var der rallyprøver, hvor jeg dømte begynder og øvet klasse med masser af flot hundearbejde.

Det var nogle dejlige dage, hvor vejret stort set var med os hele tiden:-)

Og så har jeg været til fotosession med hundene hos Laila Stender - en gave, jeg for længe siden fik af Paul, som nu skulle indløses. Det blev der nogle helt fantastiske billeder ud af, og jeg er simpelthen så glad for dem. Her er nogle af dem:




 Og så blev den gamle træt til sidst:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar