fredag den 25. juli 2014

Django er blevet kastreret

Jeg har tænkt et stykke tid, at der var "noget" med Django. Småbitte ændringer: lidt mere sur, lidt anderledes pels, ind i mellem lidt stiv gang, men ikke noget, der for alvor var til at sætte en finger på.

Min mistanke var noget med ryggen, og da jeg samtidig har bekymret mig lidt om Osseaus forben, havde jeg i går en tid hos Thomas (ham fra Højelse - han behandler også hos vores dyrlæge ca. en gang om ugen). Django har været hos ham før med godt resultat.

Thomas startede med at se på begge hundes bevægelser udenfor. Han konstaterede, at Django bevægede sig meget som en ældre hund - alt for meget i forhold til hans alder! Han rettede ham en del i nakken, og en smule ned ad ryggen, men da han nåede den anden ende, spurgte han, om hans ene testikel altid havde været større end den anden. Gisp, sagde jeg - det har jeg aldrig hørt før, endsige lagt mærke til.... Han hidkaldte en af dyrlægerne, som heller ikke var i tvivl - kastration så hurtigt som muligt :-((
Heldigvis er testikelkræft hos hunde oftest indkapslet, så det skulle være forholdsvis ukompliceret - og nu er operationen heldigvis allerede overstået. Phew, jeg var noget nervøs, det var helt tydeligt en ondartet tumor, men der er med al sandsynlighed ingen spredning (han fik også scannet prostata mv), så nu skal han bare komme sig.

Han har det helt fint nu, og jeg er glad for, at jeg har ferie en uge mere, så jeg kan være så meget som muligt hjemme, så han ikke skal belemres for meget med skærm.....

Osseau blev også behandlet. Her var en del mere kiropraktisk at komme efter! Forbenene var for så vidt ok, men han fik rettet flere låsninger i ryggen - og har slet ikke "gnuflet" sine forben og poter siden, så måske er der en sammenhæng?? Han skal have en tur mere i næste uge, men gigt i forbenene har han heldigvis ikke:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar