tirsdag den 21. august 2012

Osseau


I lørdags kørte jeg til Sorø for at hente Osseaus nye flotte halsbånd - sådan et måtte vi eje. Jeg benyttede lejligheden til at køre ned til Akademiet og gå en tur ved Sorø sø med hundene, det var virkelig dejligt. Django skulle selvfølgelig en tur i vandet og have dyppet maven. Osseau, kylling som han er, stod på kanten og tudede over, at Django var i vandet, og at han ikke selv turde gå derud - men han var fuldstændig umulig at lokke!!

Træningen med ham går rigtig godt. Mandag i sidste fik jeg nogle opgaver af Johanna ("det kan I lige på mandag"), og phew hvor har vi trænet i den forløbne uge. Dirigering til targets er næsten på plads, og i går til træningen blev han så dirigeret til apport for første gang - og det var rigtig pænt, lidt tøvende opsamling men det var jo ikke i fokus.
Med stillingsskiftet stå-dæk var opgaven at ændre signalet, da det er en anden bevægelse end øvrige dæk-øvelser. Amanda foreslog "Mar" som kommando. Det mente hun, at hun havde hørt de deltagende finner i eliteklassen i Ølstykke bruge, og det ligger faktisk ret godt i munden. (Jeg er nu ikke helt sikker på at hun har ret - Google oversæt siger i hvert fald, at "Mar" på finsk betyder november, men det er jo heldigvis ligegyldigt:-)) Nu laver Osseau i hvert fald et ret flot skifte på den kommando.

Han var ellers ikke helt tilfreds med at lave lydighed i går aftes. Amanda er nemlig begyndt til agility med ham hos Johanna - på samme træningsplads! Han logrede helt vildt, da jeg tog ham ud af bilen, og det tog godt nok lige lidt tid (og fiskefrikadeller) at få ham overbevist om, at han ikke skulle løbe - han arbejdede rigtig godt hele timen, men der er ikke nogen tvivl om at han klart foretrækker agility. Jeg synes faktisk også, at han er ret god, det er vist mest handleren, der mangler noget:-).

1 kommentar:

  1. Agility er SÅ fedt.. man skal ikke sidde stille, det er bare derud af.. :-) Emma og jeg skal også videre med agility når vi har lært "nok" i DcH lydighed..

    SvarSlet