søndag den 25. juli 2010

Superhunde - altså næsten i hvert fald!

Jeg vidste godt, at programmet til Sheltiedagen i går ville blive lidt presset for os, men det havde jeg jo selv valgt i og med, at jeg havde meldt os til i 4 prøver.

Vi fik byttet lidt om på rækkefølgen, så Amanda kunne komme op i rally med Osseau først - en nødvendighed for at hun kan holde kontakten med ham hele vejen. Hun klarede det superflot, kæmpede hårdt med ham, men fik flotte 90 point, og så havde jeg ellers en hund, der var klar til at være fokuseret på mig i LP1. Han styrede det hele, vi fik masser af 10-taller, endte med 173 point og vandt klassen - dejligt at slutte vores deltagelse i Lp1 med et flot resultat, nu skal der kæmpes for at blive klar til LP2 til næste år!!

Og så var det Djangos tur. Osseau var sidst i klasse 1, så tiden var knap før fællesdæk i klasse 2. Django blev hevet ud af bilen og var selvfølgelig totalt hyper, han er bare så glad for at lave noget (desværre lidt for glad i går). Han var bestemt ikke tilfreds med at skulle dække med det samme, så han legede lidt "gummibold": dæk-sit, dæk-sit før starten, som derfor blev lidt kaotisk, og han gøede det første minuts tid. Positivt var det dog, at han holdt op og blev rolig til sidst! 7,5 for den øvelse....

Så var der banegennemgang for øvede i rally. Det hjalp bestemt ikke på hans stressniveau, at jeg gik bane, så det blev meget rodet, og jeg var meget i tvivl om, vi ville bestå - han hoppede op og ned af mig temmelig mange gange, men der var også flotte momenter. 81 point gav det roderi...

Tilbage til Lp'en, hvor jeg igen havde byttet, så vi skulle sidst op.
Jeg havde hevet undskyldningen for et dårligt resultat op af hatten hjemmefra, i det Nanna havde skrevet på Facebook, at Alfa, som skulle op i LP3, var højløbsk..... og desværre lige før vi skulle på, ankom de, og Alfa befandt sig ca. 10 meter fra ringen. Ikke helt fair, og jeg blev ærlig talt møgsur. Det resulterede i en elendig fri ved fod med masser af skæve pladser, men så gav Amanda mig en skideballe og bad mig om at tage mig sammen og fokusere på min hund :-).
Det virkede, så resten af prøven faktisk gik godt - også med en del 10'ere, lige til vi nåede næseprøven :-((. Jeg kan simpelthen ikke forstå, at han hver gang tager den forkerte pind, men det har han altså gjort ved samtlige prøver i år. Jeg tror måske, han er træt og dermed bare napper en pind uden at tænke sig om, men jeg aner det jo strengt taget ikke....

Nå, men 176,5 point, det første blå bånd og masser af flot udførte øvelser, så vi knokler videre - det skal lykkes!!!!

Flere resultater ses på hjemmesiden.

1 kommentar:

  1. Selvfølgelig skal det nok lykkes. Vi kan jo oprette en klub for dem, der holder så meget af LP2 at de bliver ved og ved:o)
    Tillykke med alt det der faktisk lykkes:o)
    Annie

    SvarSlet