fredag den 9. april 2021

Do More With Your Dog - Første titel til Girah

 


Girah har nu fået sin første titel - 6 måneder+1 uge gammel. NTD - en amerikansk titel, som godkendes af DKK og derfor kan komme på stambogen

Jeg er vildt stolt af ham  og af alt det han har lært. De enkelte øvelser er ikke så vigtige (og ved nogle af dem var det måske mere held end forstand, at de blev filmet præcist på det rigtige tidspunkt:-))

Det absolut vigtigste for mig er, at han er SÅ glad for at træne og god til "at lære at lære", det er sådan set det, alting handler om. Vi har det virkelig sjovt, når vi træner. Belønning med legetøj er en stor del af festen, og det er han rigtig glad for.

Når det så er sagt, var der nogle ting, der gik op for mig undervejs. Øvelser, som jeg tænkte "det kan vi sagtens" om, lykkedes bare overhovedet ikke. F.eks. indkald fra ca. 1½ meter kunne han på ingen måde i haven, og da han ikke måtte have snor på (han er tit "løs", når vi går, men det er ALTID med en lang line efter sig - alt andet vil være helt uansvarligt i min optik), skulle det filmes der, så det krævede faktisk benhård træning for at få det til at fungere.

Bliv-øvelser er heller ikke det nemmeste for en turbo-hundehvalp. Det tænkte jeg ville være ok i "sit", men det var det slet ikke - det måtte blive en dæk i stedet, som han mod forventning klarede i fin stil efter lidt træning.

Til gengæld var "jump for joy" ikke noget problem - det er han meget, meget god til:-)))

Nu giver vi os i kast med næste klasse. Der er en del øvelser, som jeg rigtig gerne vil have, at han skal kunne i fremtiden, så det passer helt perfekt. Naivt tænkte jeg, at slalomøvelserne ville være de nemmeste i verden at få i kassen, men igen - jeg er blevet klogere: de sidder ikke helt på rygraden af balladedyret endnu! Vi træner derudad.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar