fredag den 6. november 2020

Kære Django 11.07.2004 - 02.11.2020

16 år, 3 måneder og 22 dage.

Så langt blev Djangos liv, og så kan man jo ikke tillade sig at ønske mere. Det ændrer dog ikke på, at det er virkelig svært at undvære ham. Nu er her for alvor stilhed i huset, her er ingen gøen, ingen hund til at samle op, hvad der bliver tabt på køkkengulvet, ingen pels at nulre hænderne rundt i osv, osv - det er virkelig, virkelig trist:-((

Tre dage efter vi mistede Osseau, fik Django konstateret en tumor i blæren. Jeg fik mistanken, da han ændrede tisse-mønster og for eksempel tissede på gulvet hjemme hos mine svigerforældre. Det gik fint en måneds tid, hvorefter han blev sløj henover en weekend. Dyrlæge igen, som fandt en tumor i galdeblæren, og så vidste vi jo godt, at det var ved at være slut. Ved hjælp af noget kvalmestillende medicin og et par pencillinkure klarede han det nogle uger mere, men i mandags blev det tid til at sige farvel.

Amanda og jeg kørte til dyrlægen, hvor alt gik planmæssigt. Dyrlæge Rikke, som fulgte ham de sidste par måneder, smed hvad hun havde i hænderne og tog sig af os, så det var rigtig dejligt. Vi fik stille og roligt sagt farvel, og selv om det var hårdt, var det meget nemmere, end da vi mistede Osseau. Denne gang var vi helt anderledes forberedt, og det var det eneste rimelige at gøre for Django.

Det er meget mærkeligt at vågne om morgenen nu uden hunde, der skal fodres og luftes, så jeg er mødt rigtig tidligt på job i denne uge!!! I skrivende stund er jeg helt alene hjemme - det tror jeg ikke, at jeg har prøvet, siden vi fik børn, hvilket er over 30 år siden, det er lidt vildt!

Da jeg gjorde klar til Facebook-opslaget om Django i mandags, sagde Henrik, at det var lige meget - "der er jo ikke nogen, der kender ham alligevel".....jeg vil bare sige, at det er virkelig skønt med flere hundrede kram og kommentarer:-)

Django er årsagen til, at jeg blev så involveret i hundeverdenen og sikken betydning, det har haft for mit liv......han har været mange ting igennem, været ret syg flere gange osv., men han har helt sikkert haft et rigtig godt og værdigt liv!!!

Jeg har utrolig mange skønne billeder af den smukke hund - her er en af mine favoritter fra de mange skønne billeder Camilla (hundefoto.nu) tog i sommer:

Et typisk Django-billede:
Flyvende ører og grinemund:-))

  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar