tirsdag den 19. februar 2019

Ud af vinterhi - debut i Seniorklasse 17. februar 2019



Således blev vores debut i Seniorklassen i lørdags!

Dommerne var Jette Porter, Mia og Camilla:

Udførelse:
5,7: Lidt varierende fokus i dag. Mange håndsignaler/targethænder
6,0: Der var nogle lidt skæve positioner, men du fik støttet ham rigtig fint - godt "fanget" da han blev forstyrret og gik
5,9: En rigtig fin start, men så blev det sværere for ham hen mod slutningen. Vær obs på at han kommer meget frem i positionen når han går på dine hænder

Sværhedsgrad:
7,0: Fint!
7,2: Fint for klassen
6,5: Ok for klassen

Musik og fortolkning:
7,7
7,0: Dejlig stemning
6,8: Ok for klassen

Velfærd: 3 fra alle

Efter de seneste 3 måneder hvor vi træningsmæssigt næsten har ligget i dvale, blev jeg enig med mig selv om, at jeg var pænt træt af at arbejde videre på et klasse 3 program, som jeg inderst inde godt vidste, at vi ikke ville lykkes med. Løbet er kørt med hensyn til Osseaus døvhed - det er helt umuligt at få håndtegnene udfaset, og derfor giver det ingen mening at blive ved i klasse 3.

Og hvor er jeg glad for den beslutning! Vi bestod ikke programmet, da han - igen, igen - stak af fra mig, men at få vurderet programmet på klasse 2 niveau, kan jeg nu mærke gør mig gladere end de hårdere bedømmelser man naturligvis får i klasse 3. Samtidig er jeg bestemt glad for at have prøvet kræfter med klasse 3, det har jeg ikke fortrudt - nu virker det ikke helt så skræmmende, som det gjorde for få år siden, så forhåbentlig når jeg dertil med en ny hund på et tidspunkt:-)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar