tirsdag den 14. november 2017

New York - dag 1,5

Ikke et ord om hund:-)
Amanda og jeg rejste til New York i går! Daniel læser på New York University i år, og så er det jo med at benytte sig af muligheden. Henrik har ikke det store behov for at rejse, så i denne omgang ville han ikke med.
Vi fløj med SAS direkte til Newark og ankom til hotellet kl 15.30 i går. Daniel kom hertil og vi gik ud for at få en tidlig aftensmad, da vores indre ur jo var +6 timer.

Efter en god lang nattesøvn stod den på morgenmad - det var noget af en menu!

Herefter gik vi ud for at finde Madame Tussauds Wax Museaum, hvor vi skulle hente vores New York Passport, et sightseeing-kort som jeg havde købt hjemmefra. Det kan godt anbefales, i hvert fald har vi på vores første dag brugt for ca det halve af det beløb, jeg gav for det. Det giver adgang til de fleste seværdigheder og rabat på meget andet.

Første step var altså Madame Tussauds, som jeg har ønsket at se i rigtig mange år. Det levede da bestemt også op til mine forventninger, det var supersjovt at se det hele!

Herefter gik turen til MOMA, Museum of Modern Art. Som på mange andre store museer er der her noget for enhver smag, meget ret fascinerende og andet ret ligegyldigt, men vi kom det hele igennem.

Efter en hurtig frokost mødtes vi med Daniel på hotellet, og da det blev mørkt gik turen til Empire State Building, som var ret fantastisk at besøge. Angstprovokerende højder, men en betagende udsigt som jo langt overgik mine meget rystende ben!!!

Vi sluttede med middag på The Heartland Brewery, restauranten under Empire State Building, nu er vi trætte og glæder os til endnu en dag i morgen!

Billeder følger, når jeg får det til at virke......suk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar