torsdag den 1. september 2016

Tur til Bornholm:-)

Det var en dejlig oplevelse at være til DM på Bornholm i lørdags. Amanda, Osseau og jeg tog derover tidligt fredag, så vi havde nogle timer til at være turister, før vi kunne få vores hytte.
Vi kom en del af øen rundt: En dejlig gåtur ved Hammershus, frokost og is i Gudhjem, køretur til Nexø og Aakirkeby, hvorefter vi kørte gennem Nyker og så rundkirken, før vi kørte til Hasle Feriepark. Efter lidt afslapning i den ganske udmærkede hytte kørte vi til Rønne, hvor Paul havde inviteret os på restaurant.
Vi nød en dejlig middag og kørte derefter til Hasle for at sætte telt op - i ret meget mørke altså!

Lørdag morgen opdagede vi så, hvor tæt vi boede på Stadion - det var jo skønt.
Vi var med til velkomsten kl. 8.30, og gik derefter tilbage og slappede af en times tid. Bettina Nordsejls dejlige tale har været omtalt mange steder - den var altså virkelig fantastisk, og det var en god måde at starte DM på.

Amanda og Osseau klarede Lone Sommers bane virkelig godt. Desværre blev de trukket for at Amanda ikke gik i lige linje ved 'skift foran' øvelsen. En helt reel bedømmelse, men virkelig ærgerligt alligevel!

Det betød dog ikke det helt store - de kom videre til finalen, og Amandas mål blev derfor nået. De har været med tre gange nu, og det er første gang, de er kommet videre. I finalen blev de ib'bet - de var begge brændt helt sammen, og Osseau signalerede meget tydeligt, at han bestemt ikke havde lyst mere. Sådan er det, når man som ham, har svært ved at slappe af - og det var alt for varmt til et ophold i bilen. De endte på en 10. plads, og det var super tilfredsstillende:-))

Søndag var de også meldt til. Vi sov længe, var en tur på stranden, tjekkede ud kl. 10 og gik derefter til Stadion. Det var glimrende 'hvil i bilen' vejr, så der tilbragte Osseau et par timer, før det var tid til Championklassen. Også søndag gik de en glimrende bane, men 23 point smidt væk på to øvelser er jo altså dyrt, så hun må på DM-kval jagt nogle flere gange....

Der var jo ingen grund til at gå flere gange:-)))

Derefter gik turen til Rønne, hvor vi spiste is i store mængder, før vi kørte til færgen. Diverse udfordringer med store "væmmelige" hunde, hængedæk mv. på færgen blev også klaret, og vi kørte fra Ystad i det vildeste lyn-vejr og var hjemme klokken sent. Heldigvis havde jeg meget fornuftigt taget fri mandag, så der kunne jeg tage en slapper.

Det var en rigtig dejlig weekend i skønt selskab - jeg vil meget gerne besøge Bornholm en anden gang:-)