onsdag den 1. juni 2016

Masser af HTM og HTM og rally i Årslev

Der er gang i HTM-træningen for tiden. Jeg er tilmeldt kursus hos Anja, hvor vi træner tre timer ad gangen - det er simpelthen fantastisk, og jeg glæder mig vildt til hver gang.

I lørdags var jeg tilmeldt Anjas hold på Hundedagene, som blev afholdt ved Roskilde Hundeskole - fantastisk areal at være på, skønt varmt vejr og virkelig god træning. Uha, hvor har jeg brug for, at Osseau viser mig mere opmærksomhed og tager noget mere ansvar - øh, eller det er nok mig, der skal lade ham få noget mere ansvar !!!

I søndags var jeg virkelig glad for, at jeg ikke havde tilmeldt mig endnu et hold på Hundedagene - der var ikke flere kræfter hos mig, så det blev overvejende til en sofaslappeafdag! Amanda var på rallyhold hos Johanna med Osseau, så jeg hyggede max med Django, som jeg jo sjældent er alene med:-)

Sidste søndag (22.5) gik turen til Årslev, hvor Dumle og Osseau skulle til konkurrence - Dumle i hhv. rally og Færdighedsprøve 1 og Osseau i rally og HTM 1.

Jeg tror, at jeg vil gå let hen over de forskellige prøver. HTM'en bestod vi ikke - hverken jeg eller Osseau kunne magte det rod, der var med starttidspunkt og musik-koks, så det blev en noget træls optræden. Dog er jeg meget glad for, at Amanda filmede, fornemmelsen af, hvordan det gik, passede ikke helt med det, filmen viste - der var faktisk en del, der så rigtig godt ud.

Jeg var vildt ked af det, da vi kom ud af ringen. Jeg synes bare ikke, at jeg gjorde det, der var bedst for min hund - også der kunne både filmen og Anja hjælpe efterfølgende: det var den rigtige beslutningen at få kæmpet os igennem i stedet for at melde pas.....

Dommerne var Lizza, Heidi Ghiorsi og Sonja Johannesen og deres kommentarer var således:

Udførsel:
7,5 - Noget forstyrret af omgivelserne, men også meget fine momenter af kontakt og pæne positioner
7,0 - Startede fint, så gik det lidt i stå. Lidt usikker og ukoncentreret hund Du arbejdede godt for at holde koncentrationen - og I gennemførte:-) Godt arbejde
7,5

Sværhedsgrad:
7,8 - Fint til klassen
7,8 - Fint for kl. 1. Tempoet (langsomt) kan øge sværhedsgraden (nogen gange virker et hurtigere tempo nemmere at holde hundens fokus
7,8

Fortolkning:
7,8
8,0 - Dejligt
8,3

På grund af karakteren 7,0 i udførsel bestod vi ikke - det var nok helt velfortjent og egentlig lidt ligegyldigt. Det var den ubehagelige følelse bagefter, der fyldte mest.

Aldrig før har jeg været så glad for at have tilmeldt den uofficielle klasse - det kunne jo kun gå bedre,og det gjorde det også:

Udførsel:
8 - Han virkede lidt træt, men arbejdede godt det meste af tiden. Smukke positioner og yndefulde bevægelser i de dele af programmet, hvor han var rigtigt på
Sværhedsgrad:
8 - Dejligt flow - godt at få ro til at se hver position
Fortolkning:
8,6 - Der er kommet en dejlig ro i programmet, der understreger stemningen meget smukt:-)
God timing trods træt hund

Amanda og Dumle bestod færdighedsprøven og blev ibbet i rally, da Dumle var meget glad for fristelserne i 8-tallet....
Osseau gik (godt træt!) en flot bane i rally. Det blev kun til 71 point, men det var egentlig også ligegyldigt - deres samarbejde og Osseaus fokus på banen var rigtig flot, og det var det, der var vigtigt:-)

På lørdag den 4.6 skal jeg dømme til rallyprøver i Islandsk Fårehundeklub, og derefter er der lige et par ugers tiltrængt pause i weekenderne ovenpå en ret tough maj måned - det bliver godt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar