søndag den 2. august 2015

Understimuleret Osseau og uofficiel HTM

Uha, det er hårdt at være Osseau. Nu har han været vant til at blive trænet næsten dagligt den sidste måned, og pludselig sker der absolut ingenting, og jeg er helt vildt kedelig:-(
Min højre fod kan stadig ikke rigtig bruges ordentligt, og også jeg er ved at gå til af utålmodighed. Til morgen har vi fået trænet lidt tricks, og det er, hvad det bliver til. Ellers er tilbuddet en lidt længere gåtur med Henrik og søgning af ostetern på græsset, men det står ikke helt mål med den vanlige standard! Nå, han tager nok ingen skade, og han skal jo alligevel til at vænne sig til hverdagen igen.

Django er ligeglad - bare han kan være sammen med mig, synes han, at livet er perfekt:-)).

Nu kan Osseau næsten sidde bamse og holde positionen perfekt, og Django har fået genopfrisket det med at løfte poter skiftevis, som hunden skal kunne i FP 3 - dygtig hund.

Jeg glemte at notere Anjas bedømmelse af vores HTM-program forleden - det er jo lidt vigtigt, når det nu blev til gode point:

- Udførsel 8,0:
Flotte positioner
Dejlig ro fra handler
Hund stopper op ind i mellem, men du får ham i gang igen - meget flot

- Sværhedsgrad 7,8:
Fint for klassen

- Fortolkning:
(Karakteren blev ikke noteret, men jeg tror, Anja sagde 8,0)
God timing
Husk kunstpauser
Gode skift
Passer godt til hund og fører

Nu er jeg spændt på den næste uofficielle prøve til holdafslutningen den 19.8. Her er inviteret to dommere, og alt bliver som til en rigtig prøve med banebånd, telt mv. Det foregår på en græsplæne - det er jeg lidt bekymret for, da mine fødder og min balance ikke har det så godt på græs.
Og ja, jeg har da gået masser af LP-prøver på græs, men det er altså slet, slet ikke det samme som at gå et HTM-program, men det skal da naturligvis prøves:-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar