søndag den 4. januar 2015

Så blev 2015 skudt i gang - Kursus med Lea Nor

Det var en dejlig dag i går.
Jeg var på kursus med en super underviser og oven i købet sammen med nogle fantastiske mennesker:-), jeg føler mig meget priviligeret over at være en del af SHS og dermed få denne mulighed.

Underviseren var Lea Nor, som jeg var meget spændt på at møde, da hun er blevet omtalt meget positivt den seneste tid. Og det levede hun bestemt op til! Vi fik aftalt strukturen for kurset med 10 minutter ad gangen til hver deltager, og da vi naturligvis alle sammen havde styr på tid, rækkefølge mm., blev det utrolig effektivt.

Det betød, at der var fem runder til hver. Osseau og jeg nåede igennem hhv. fastholdelse af apporten, stillingsskift, næseprøven, indkald og fri ved fod. Især i næseprøven og fri ved fod synes jeg, at jeg fik nogle gode redskaber at arbejde videre med. I begge øvelser er vores udfordring, at Osseau kører for meget op, når det bliver for svært, så han er ikke helt stabil i de øvelser. I fri ved fod viste det sig, at spændingsniveauet er perfekt efter 6 1/2 time på kursus:-)). Han gik utrolig flot i alle gangarter, så jeg skal bare sørge for at gøre det mere uforudsigeligt for ham, så han bliver udfordret og dermed endnu mere opmærksom.

Fed dag - jeg skal bare blive noget bedre til at proritere min træning!!
Jeg har lige hugget dette dejlige billede fra Pauls blog
Amanda og Dumle var bare så seje på kurset
Apropos kommende træning kom jeg lige til at tilmelde mig Anjas HTM/FS kursus. Det er i weekenden, og det er her i Ringsted, så det var til at overskue. Jeg glæder mig meget til at få lidt nærmere indblik i en anden hundesport, sæt nu det er sjovt:-))))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar