onsdag den 25. september 2013

Lidt op ad bakke

Så lykkedes det mig igen at gøre noget tåbeligt! Denne gang kostede det en smadret ryg torsdag morgen, da jeg lige skulle være smart og løfte hundene over hegnet - 15 kg Osseau var i overkanten, og min ryg gav et højlydt smæk. Jeg fik dog afsluttet morgenturen, sagde til Henrik at han lige måtte  trykke lidt på ryggen og lagde mig ned på gulvet - og så kunne jeg ikke komme derfra igen!!!!
For den da hvor gjorde det ondt, så det kostede lige en sygemelding.....
Heldigvis lykkedes det mig at få en tid hos osteopaten, som jeg tit kommer hos, så med behandling torsdag og igen i mandags er jeg nu igen fit for fight - det er jeg alligevel lidt imponeret over, han er simpelthen så dygtig ( tak for anbefalingen Dil)! Lidt skånehensyn er dog nødvendigt, så Amanda kommer heldigvis med til undervisning i aften, så hun kan stille rallybane op mv., men ellers skal det såmænd nok gå:-)

På positivlisten førte det til, at jeg ikke kunne gå med hundene samtidig, så Osseau og jeg fik mulighed for at træne en smule. Det blev til masser af søgen af næsepinden (hvilket ikke er noget problem på både 30 og 40 meters afstand), indkald med stå og udløb til taget på lang afstand. Jeg gider simpelthen ikke miste point på, at han ikke laver en sikker øvelse endnu en gang, så næseprøven skal bare fungere!!!!

Træningen hos Charlotte i går aftes blev en blandet oplevelse: flotte indkald, gode fremsendinger og flotte stillingsskift mv., men springapport og næseprøven var noget skrammel - Osseau er så påvirket af de andre hunde på holdet, at han ikke tør forlade mig, og han laver masser af overspringshandlinger for at undgå det. Det er møghamrende irriterende, men faktum er, at det er sådan det er. Det skal lige siges, at det altså er nogle okay hunde, de er bare unge og legesyge, men de gør ham bare rigtig utryg:-((.

Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal forvente af prøven i Lyngby på lørdag, så jeg tror bare, at jeg ser,
hvad der kommer.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar