tirsdag den 15. januar 2013

Planer 2013

Så er der i den grad lagt planer for 2013!

Det mest spændende er, at jeg har meldt mig til Hund og Trænings Klikkerinstruktøruddannelse, det glæder jeg mig vildt til at komme i gang medJ. Jeg er nysgerrig efter at lære noget mere om teorien bag klikkertræning, da jeg jo er helt autodidakt på det område. Jeg synes ofte, at man ser folk klikke på måder, der forekommer mig lidt mystiske og er ret interesseret i at vide, hvad der er ”rigtigt og forkert” iflg. teorierne.
I det sidste års tid har jeg overvejet hvilken uddannelse, jeg skulle gå i gang med. Hund og Træning har jeg kigget på flere gange, men efter de nu lagt kursusdagene udelukkende i weekenderne (førhen var det ofte fredage), endte det med at blive klikkeruddannelsen, jeg valgte. Den er til at betale, jeg skal ikke køre vildt langt for det - og det vigtigste: det er jo i den grad kompetente mennesker, der underviser, så jeg er sikker på, at det bliver supergodt - den første weekend er den 9. og 10. februarJ.

Det bliver et travlt år, da Osseau jo også skal til prøver. Han skal debutere i LP 3 den 5. maj og er endvidere tilmeldt i Målev den 15. september. Derudover håber jeg, at Collieklubben også holder de ”sædvanlige” prøver – så deltager vi også der. P.g.a. uddannelsen er ambitionerne skruet en smule ned, men jeg håber da på, at prøverne til efteråret kan give en 1. præmie – i hvert fald er vi rigtig godt på vej. Jeg har også skrevet til Hanne Hedegaard om en plads til prøve til hendes træningsafslutning. På grund af de ”tossede” regler om kvalifikationen til Årets Sheltie er det jo næsten nødvendigt at deltage i den prøve for at have en reel chance, men nu må vi se, om jeg får lov at være med!
Af rallyprøver er planerne p.t. Kreds 2 i Hvalsø den 26. april og Kreds 3 i Svendborg den 19. maj – måske kan det kaste en DM-kval af sig, men det er jo aldrig til at vide. I hvert fald skal der høje point til = måske 95 eller højere!

Der er lagt op til et spændende årJ.

1 kommentar:

  1. Fedt!!!!!
    Og måske lidt agility til Amanda & Osseau :-)

    SvarSlet