torsdag den 8. november 2012

Sundhedstjek og rally-rod

I dag har jeg holdt en fridag. Godt nok havde jeg tænkt, at den skulle bruges på at skrive elevplaner, men hold da op med overspringshandlinger, der kan dukke op i løbet af sådan en dag:-)))

Det blev blandt andet til en dejlig lang gåtur i Ringsted, da hundene skulle til det årlige tjek og vaccination hos dyrlægen. Meget grundigt må jeg sige - det tog 5 kvarter, fra vi kom, til vi gik igen.

Først Django hvor både lopper, tandkød, hofte og skulder bekymrer mig.
Lopperne - tja tålmodighed har aldrig været min stærke side...., men det var beskeden.
Tandkødet - ikke særlig slemt, men der er da bestemt basis for endnu en tandrensning.
Hofte og skulder - han tåler jo ikke det smertestillende ret godt, så der skal lægges en plan for ham. I første omgang skal han røntgenfotograferes for at få en status - det klares så samtidig med tandrensningen - derefter må vi så finde ud af, hvad vi gør ved ham. Depotmedicin, laserbehandling, cartrophen-behandling var nogle af de muligheder, hun nævnte, men nu må røngtenbillederne lige tages først.....

Osseau var hun meget tilfreds med, der var slet ikke noget at komme efter. Han har smukke tænder, god og stærk muskulatur og ligger fint vægtmæssigt, så det er bare super:-)))

Amanda og Osseau kommer ikke til rally i denne weekend. For længe siden prøvede jeg at melde til i Spanielklubben på søndag, men fik en fejlmelding¨og aldrig noget svar på min efterfølgende mail. Så meldte jeg dem til prøven lørdag og overførte penge, men fik ikke tilsendt kataloget, før Paul kunne oplyse forleden, at de ikke var med. Bøvl, men det er jo alligevel et lidt træls tidspunkt på dagen (kl. 16), så nu har jeg bare bedt om at få mine penge retur...

Nu bliver der jo alligevel endnu to prøver i år - de er nemlig tilmeldt både den 29. og 31.12. Perfekt aktivitet i en lang juleferie:-)))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar