mandag den 3. oktober 2011

Kursus med Niina Svartberg

Lettere frustreret kursist:-))
Foto: Grafiko.dk



Endelig nåede vi weekenden, hvor Osseau og jeg skulle på kursus med Niina Svartberg. Det kursus har jeg glædet mig til rigtig længe, jeg vidste ikke helt, hvad jeg skulle forvente af det, men hold da op, hvor har jeg fået meget med hjem derfra. 2 x 15 minutter pr. dag til hver deltager + fællesøvelser - Niina havde gode råd, ideer og brugbare løsninger til os alle, det var så fedt!!!!

Jeg havde egentlig ikke nogle planer om at snakke apportøvelse med Niina, men jeg fik jo alligevel nævnt vores problemer - og straks gned hun sig i hænderne...:-)

Jeg kom omkring flg.:
Fællesdæk: Hvad gør jeg anderledes i den afdækning end ved stillingsskift og kl. 2 indkald?
Fri ved fod: Afbryd ved fejl og giv hunden en ny chance fra samme sted
Apport: Indfør slip-kommando mm.
Stillingsskift: Ekstern belønning, tydeligt belønningssignal + mange skifte efter hinanden i træningen
Positioner under gang: Tydeligt belønningssignal + forkommando
Indkald med stå, felt mv. nåede vi også at berøre.

Samtidig gav det vildt meget at høre og se de øvrige kursister arbejde - vi har alle vores forskellige udfordringer, men i bund og grund er der jo rigtig meget, der kan sammenlignes.

Osseau var supersej, han arbejder bare så godt og var rigtig, rigtig sød begge dage.
I dag tog jeg Django med til træningen med Vibeke i Køge, så kunne Osseau få lov at være træt og få lidt ro i maven oven på alle de pølser, han har fået i weekenden.
Django er bare så skæg at træne, knalder afsted i springapporten, karter rundt i stillingsskiftene, men han synes det er evig sjovt:-)) Han har det rigtig fint for tiden, og det er lækkert at se hans glæde over at arbejde!

Lørdag byder på rallyprøve for Amanda og Osseau i Holbæk - 2. sidste rallyprøve i år. Vi glæder os til endnu en hyggelig dag i godt selskab.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar