onsdag den 22. september 2010

Det dyrlægebesøg gik ikke som planlagt!

I går var det endelig blevet tid til det årlige eftersyn hos dyrlægen. Det var af flere forskellige grunde blevet udskudt nogle gange, men i går lykkedes det at komme af sted. Hundene har på skift haft dårlig mave de sidste par uger - siden i torsdags har de været ok, men jeg ville alligevel vende det med dyrlægen, og ud kom jeg 35 minutter senere ca 1100 kr fattigere....og så var hundene ikke en gang blevet vaccineret!!!

Django havde faktisk feber, det lille pus - det er altså utroligt, at hunde kan have det dårligt uden, at man kan mærke det på dem overhovedet, han har opført sig nøjagtigt lige så fjollet, som han plejer. Dyrlægen mente, at de begge havde en infektion, og på skift smittede hinanden, så penicillinkur til dem begge for en sikkerheds skyld. Oveni det havde Osseau fået øjenbetændelse, jeg så godt i løbet af ,at han var lidt rød i det ene øje, men tænkte ikke over det. I går var det blevet værre, der var lidt puds i det, og det var også begyndt lidt i det andet - så også medicin til at klare det!

Eftersynet og vaccinen vender vi tilbage til sidst i næste uge, hvor maver og øjne så kan blive tjekket igen - dyrlægen var nemlig også inde på, at maveproblemerne kunne skyldes orm, så der skal lige holdes øje med dem. Vi nåede dog at få tjekket vægten: Django vejer præcis 10 kg - helt perfekt til ham, Osseau har tabt sig lidt til 15,3 kg, men det er ok.

Jeg beklager meget, hvis vi har fået smittet nogle hhv. søndag eller mandag - jeg vidste altså ikke, at de var syge....

2 kommentarer: