torsdag den 13. maj 2010

Rally er alligevel lidt sjovt!

Åh, hvor er vi trætte - lige hjemkommet fra et heldagskursus i rally for øvede er vi alle helt flade! Jeg var meget i tvivl om, hvilken hund jeg skulle tage med, så Conni foreslog, at jeg tog dem begge med, og det er jeg meget godt tilfreds med, at jeg gjorde (Django - den forkælede hund - tuder godtnok som en vanvittig, når han bliver efterladt i bilen, men det må jeg se at vænne mig til).

Kurset blev afholdt af Hund & Træning på Hasselgaard ved Skibby. Hasselgaard er et dejligt sted at træne, der er gode faciliteter både ude og hjemme. Da jeg tilmeldte mig kurset, syntes jeg, det var lidt vildt, at det skulle foregå indendørs - helt ærligt, skulle vi virkelig være inde en hel dag i maj måned? Men med dagens 10 grader, var det nu fint nok!


Jeg er egentlig ikke specielt vild med rally, men jeg har trænet lidt rally for nogle år siden, og Django er begyndermester, og jeg har hele tiden tænkt, at vi for afvekslingens skyld lige så godt kan gå videre i klasserne, så langt vi nu kan komme.

Efter i dag synes jeg egentlig, at det begynder at blive sjovere - der kommer lidt mere kød på skiltene, udfordringerne bliver større undervejs, og Conni var en super underviser. Det at få hunden forbi de fristende godbidder uden snor på og bakkeøvelsen er to af de øvelser, man ikke bare lige får foræret!

Det var især en fornøjelse at træne med Osseau - han var bare så glad og SÅ dygtig!!! så nu overvejer jeg lidt, om det mon er den vej vi skal gå rent konkurrencemæssigt, indtil han - måske engang - bliver klar til LP 2........

Ingen kommentarer:

Send en kommentar