tirsdag den 15. maj 2012

LP 2 i søndags og Brugsprøve på lørdag

Jeg var jo så heldig at komme med på et afbud til Hanne Hedegaards afsluttende prøver i Sheltieklubben i lørdags. Resultatet blev 201,5 point - en helt igennem fair bedømmelse af en virkelig behagelig dommer Jens Møller Pedersen:-)
Resultatet var ikke det primære for mig. At være til prøve i Kongholmparken i Albertslund er ret udfordrende for en hund som Osseau - og meget anderledes end de officielle prøver, hvor banerne er afskærmet af alle teltene. Her var to meget åbne ringe, og mit mål var, at Osseau skulle være 100% fokuseret på mig i stedet for at kigge på løstgående hunde, fremmede mennesker, heste mv. - og jubii, det var han fuldstændig.
Den største succes var 9,5 i fri ved fod - kun én skæv plads i 2-skridtøvelserne, og han gik bare SÅ flot:-))) At han så sjuskede med både apport og næseprøve er bare ærgerligt, men nu skal der trænes apport hver eneste dag, indtil den er på plads - nu gider jeg ikke miste point på den øvelse mere!!! Han kan samle op, holde apporten, lave 2-skridts øvelser, løbe med apporten og meget mere, men han har ikke fattet, at det hele altså hænger sammen, så når han skal lave en fuld øvelse, smider han apporten på vej ind.....

Nok om det - på lørdag venter prøverne i Collieklubben. Django skal op i Brugsprøven, og for første gang nogensinde skal jeg op med en hund, der kan samtlige øvelser perfekt:-)))) Sidst han var oppe i LP 2 i efteråret 2010, havde han heller ikke tjek på aflevering af apport og næseprøve , og i LP 3 har vi jo stadig nogle udfordringer... Så, hvis han er koncentreret, har lyst til at arbejde, og hvis føreren ellers kan give de rigtige kommandoer (!!!) kan det blive en super prøve - og det er naturligvis planen:-)) Jeg glæder mig i hvert fald rigtig, rigtig meget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar