søndag den 29. april 2012

Ikke alt går som planlagt

Django i det superseje stillingsskift
Foto: Grafiko.dk - Camilla Johannesen

Nørdklubben holdt i Chesapeakeklubbens navn officielle lydighedsprøver i går. Begge hundene blev meldt til for længe siden, men endnu en gang gik det ikke helt som forventet. For at starte med det trælse har Osseau altså gået alt for meget rally hele vinteren, så dobbeltkommandoer, tøven mv. er åbenbart blevet en del af mønsteret til prøver, og det duer bare ikke. Målet var helt klart over 200 point, og så gad jeg da også godt vinde, men vidste godt, at modstanden blev hård:-)
Vi startede med at misse dækken. Ikke fordi han ikke lå der, han er nu helt tryg, og jeg er helt sikker på, at han bliver liggende, når jeg går, men det regnede en del, så han satte sig meget kortvarigt op, rystede sig og lagde sig igen - surt!
Jeg er rigtig glad for 9 i fri ved fod, hvor vores 2-skridts øvelser er blevet rigtig gode og bestemt også 10-tallet i positioner under gang, men jeg er godt nok også træt af hans snusen i både indkaldet og næseprøven - og så var der lige et par småting, som Osseau bestemt ikke var skyld i.... 174,5 point blev det til - øv også!

Django derimod overraskede totalt positivt:-))
De sidste 2 uger har jeg trænet sit-øvelse næsten hver dag - præcis på samme måde som Johanna knækkede koden til Osseaus dæk. 10 i den øvelse:-))
Dækken er blevet trænet et par gange med hhv. Paul og Conni som guf-givere. Om det har virket, eller om det skyldtes, at der ikke var andre gøende hunde, aner jeg ikke, men Django lå helt roligt i samtlige 4 minutter - også 10 i den øvelse, og det var jeg godt nok lige ved at tude over:-))

Elendig fri ved fod - start i langsom gang har vi vist aldrig trænet..., men så nåede vi stillingsskiftet. De sidste 14 dage har jeg hørt Charlotte Lyngholms stemme i mine ører: "Beløn 1. skifte - det er det, hunden er mest usikker på", så kun det har jeg gjort, ikke noget med at træne hele øvelsen!!!
Også 10 i den øvelse - fantasisk:-)))))

Så begyndte 0'erne at vælte ind, også i tåbelige øvelser. Aner ikke, hvorfor han ikke kunne tage positionerne under gang?? Feltet blev ellers flot, men først efter alt for mange kommandoer....så det blev kun til ok point i springapport og næseprøve. Det var helt ligegyldigt, jeg var ret stolt, da jeg gik fra banen.

Jeg er bestemt også stolt af at kende alle nørderne. Ingen nævnt - ingen glemt, men hold da op, hvor klarede I det godt:-)))))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar