tirsdag den 10. april 2012

Træning og god mad

Nu kan jeg se tilbage på en påskeferie, hvor jeg synes, at jeg kun enten har trænet hunde eller lavet mad:-). Efter fødselsdagsgæster onsdag og rallyprøve torsdag havde vi gæster det meste af fredagen, hvor vores Bezzerwizzer-klub var inviteret. Det betyder, at maden skal være hurtigt klar, da vi jo ikke kan bruge tid på det, når vi spiller, så det blev forberedt om formiddagen. Min paratviden i fredags var ikke imponerende, så jeg blev klart dagens taber.....
Lørdag havde jeg tilmeldt Django til Connis Think-plan-do kursus. Det kan bestemt anbefales! Vi skulle vælge vores sværeste øvelse(r), så det blev til dirigeret apport og indkald med stå. Og jubii, Django har helt styr på apporten nu og har fattet, at de lægges derude af andre. Nu er problemet så bare at han - som i springapporten - er så glad for at apportere, at han gør det af sig selv uden at vente på kommando....så massiv belønning for at blive siddende, så må det koste en ekstra kommando!
Indkaldet - tja, slået hjem igen, igen (læs f.eks. Pauls blog), så det når vi nok ikke til på lørdag....

Lørdag var det igen planen med gæster, men under træningen fik jeg en sms om, at de havde meldt afbud - p.g.a. en syg hund, og hvem kan ikke forstå det! Deres 6-årige gravhund Balder dryppede blod fra tissemanden, så de turde ikke køre fra ham. Han var naturligvis til dyrlæge og kom på penicilin. Han skal scannes i dag, og jeg håber virkelig ikke, at der er noget alvorligt galt:-((
Nå, maden var jo planlagt og indkøbt: dyrekølle med lækre kartofler med bacon og svampe + waldorffsalat, så jeg kunne lige så godt lave det. Samtidig lavede jeg desserten, som blev helt suveræn. Opskriften er her - de væmmelige kumquats erstattede jeg med samme mængde friske blåbær, og så reducerede jeg mængden af piskefløde med et par deciliter. Den kan helt klart anbefales - Henrik mente at jeg passende kunne lave den hver weekend, men det er nok ikke sundhedsmæssigt forsvarligt:-))

Søndag holdt jeg "fri", så det blev til lidt skolearbejde + træning af Osseau.
I går var der så indkaldt til nørdtræning. Super initiativ, hvad skulle man ellers lave en 2. påskedag:-) Masser af nørder på både LP og rallyplan, superdejligt område i Bramsnæs Hundeejerforening og god organisering foretaget af Majbrit og Paul. Osseau og Amanda hyggede sig på rallybanen, jeg trænede Django. Han kunne igen det meste på den halve tid, så der var mere skidt end godt....., men han har en fest, når vi træner, og det smitter jo gevaldigt:-). Han lagde sig i sitten, satte sig op i dækken, fandt først feltet med stor hjælp osv..... Men det var en fantastisk dag i dejligt selskab - det må vi snart gentage!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar