lørdag den 28. maj 2011

Glad og livlig hund....

er Erling Olsens kommentar fra helhedsindtrykket i dag, hvor Osseau opnåede 185 point og dermed sin første 1. præmie i LP 2 - og det er da bare så fantastisk!!!!!!!
Med point i alle øvelser er 185 point bestemt ikke prangende, og der er masser af ting fra prøven i dag, som jeg kunne være utilfreds med, men det er jeg ikke! Tværtimod er jeg totalt happy - især for ovennævnte kommentar.
At gøre Osseau glad og tryg til prøverne har jeg jo arbejdet hårdt for de seneste måneder, og nu er det tilsyneladende ved at lykkes. Han var bestemt ikke glad for fællesdækken, gabte og dæmpede på anden vis, så det kostede mange kommandoer, kropssprog mm. at få ham til at lægge sig - men han blev der da! Alle de andre øvelser lavede han velvilligt - måske var jeg for hurtig med mine ekstrakommandoer, det må jeg lige se på, når jeg ser videoen fra prøven.... Han laver den flotteste apportering nu - der er bare lige "detajlen" med afleveringen (og ja, det er ironisk, for det er bestemt ikke en detalje, men en gevaldig hurdle som vi skal over....)
Pointene ses her.
Det var altså en rigtig dejlig oplevelse i dag, hvor jeg var totalt fokuseret, så jeg bemærkede hverken hundeluftere, cyklister eller togene i den tid, vi var på - fedt!

Amanda skulle jo også op i rally med Osseau - igen, igen, igen mødte de IB og fik en "ked-af-det" smiley i resultatbogen, men positivt set lykkedes det at komme banen igennem (med guf-hjælp) i dag uden nogen af dem forlod banen, og det var succeskriteriet, så det var ok! Jeg tror, Osseau blev for træt - først LP 2, derefter fotoseance med Camilla, som jeg havde bedt om at fotografere ham, og så tænkte vi faktisk ikke på at give ham en pause i bilen - og det burde han nok have haft..... men det skal nok lykkes at bestå (og få nogle pinde), der er masser af rallyprøver i løbet af det næste stykke tid!!

Og ja, han blev forresten også 3. vinder i dag, så vi fik præmier med hjem:-))))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar