onsdag den 11. maj 2011

Det skal åbenbart ikke være nemt....


at finde noget smertestillende medicin som er godt til Django på længere sigt!
Han har nu fået Previcox i ca. 3 uger, og det er gået helt vildt godt - han har virkelig haft det fantastisk og opført sig som en hvalp med fuld gang i! I weekenden fik han så dårlig mave. Det er der jo ikke så meget nyt i, det sker jævnligt, men jeg var ret overbevist om, at han ikke havde haft snuden i noget dårligt, så jeg holdt selvfølgelig grundigt øje med ham.

Mandag eftermiddag var hans afføring lidt blodig, men han havde holdt sig de ca. 5 timer, de var alene hjemme, så jeg tog hans temperatur - ingen feber. Problemet var så, at det fortsatte flere gange natten til tirsdag, hvor en lang arbejdsdag med forældresamtaler osv. ventede. Han havde stadig ikke feber, men jeg kunne slet ikke overskue først at komme hjem ved 21-tiden om aftenen uden at vide, hvordan han havde det. Der var ingen vej uden om, jeg måtte til dyrlægen = "arbejd selv i 9. klasse" + "søde kollega, kan du ikke sætte denne film på i 1. klasse og holde øje med dem", og heldigvis var der god hjælp at hente.

Og godt det samme, da vi kom til dyrlæge, var han begyndt at få feber, og hun var ret overbevist om, at det skyldtes medicinen, som vi så selvfølgelig er stoppet med - det skulle være ganske velbeskrevet, at det kan give maveproblemer..... Så penicillin, stoppende medicin og skånekost og så må han klare sig et stykke tid uden smertestillende, før vi kan prøve noget nyt!

Hvor er det altså synd for ham, at det skal være så bøvlet at finde noget, han kan trives på :-( 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar