fredag den 14. januar 2011

Luksusproblem:-)))

Nu har jeg fået endnu en udfordring at træne på med Django - en som jeg da aldrig havde troet skulle overgå mig:
Enten holder han næsepinden som en cigar eller også tygger han på den!!!!

Det meste af 2010 var det nødvendigt at arbejde hårdt med selve søget, da han altid tog den forkerte til prøverne. Da det var på plads, blev det så at komme helt ind på plads uden at smide pinden - og nu da det er ok, kan jeg så begynde at interessere mig for tyggeriet. Jeg havde aldrig troet, at det overhovedet var en mulighed sidste år, og hvis jeg nogen sinde når til samme sted med Osseau, bliver jeg da helt lykkelig:-))))

Jeg har lige nu set ingen idé om, hvordan jeg får ham til at lade være - for jeg har aldrig hørt efter, når nogle træningskammerater har fået gode råd...... hmm, det må googles, så vi kan øve os i weekenden!

Det er dejligt, at der nu er kommet gang i træningen igen. I onsdags startede Stjerneholdet hos Sydkystens Hundeskole: 7 deltagere, hvoraf de 4 er sheltier - det er da sejt.
Jeg prøver ihærdigt at få organiseret lidt træning med begge hundene herhjemme mindst 3 gange om ugen, men jeg synes altså, det er svært at koncentrere sig om den ene hund, hvis den anden står og gør udenfor døren... Nu ser det ud til, at det fungerer nogenlunde at lukke sig inde på værelset med den ene, mens den anden så får et griseøre eller lignende - så er der da fred et par minutter i hvert fald:-))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar