søndag den 7. november 2010

Døgnet burde have nogle flere timer....

Det går simpelthen alt for stærkt!!! Med elevplaner, samtaler, alle mulige møder osv. tager jobbet altså alt for lang tid pt, og det går vældig meget ud over hundene... Heldigvis har Henrik været hjemme ugens første tre dage p.g.a. et skadet knæ som følge af et cykelstyrt i søndags, så det hjalp da noget på samvittigheden, at de i det mindste havde selskab, selv om det ikke kunne blive til ret lange lufteture sammen med ham.

Træning har der ikke været meget af. Vi var hos Charlotte i mandags, hvor begge hunde klarede sig godt - selv om jeg måtte have Django i snor det meste af tiden, da der var løbsk tæve på holdet! Det er han nu blevet væsentlig bedre til at klare, så han holder faktisk fokus på mig det meste af tiden. Jeg tror nu alligevel, at jeg bytter rundt på hundene i morgen - Osseau er altså nemmere at have med at gøre. Selv om han da også synes, at duften er interessant, forsvinder han ikke bare pludseligt fra mig :-)
Og så fik vi også trænet lidt selv i går. Osseau med feltet og apporten, og Django med apport, sid under gang og stillingsskiftet stå/sit - det var super!

Jeg hørte BS - som jeg synes er en vældig klog mand - sige "et mål uden en plan er bare en drøm" til de "basser", han på TV2 prøver at gøre klar til militæret - jeg ved godt, det er sagt mange gange, men da Charlotte også sagde forleden, at jeg er nødt til at lægge en plan for den forbistrede apportøvelse, må jeg jo hellere se at komme i gang, nu er jeg nemlig færdig med bare at drømme om, at den skal komme til at lykkes!
Problemet er bare, at jeg er vældig god til at lægge planer - og rigtig dårlig til at overholde dem!!!!!

Nu skal vi heldigvis på kursus med Helle Damkjær i næste weekend. Det glæder jeg mig rigtig meget til, og jeg håber, at hun kan hjælpe mig et godt stykke videre, især med apportøvelsen, men naturligvis også med alle de andre ting, som hun jo nok får øje på.....

Django er en træningsnarkoman - dette ansigt er det, jeg oftest ser på en ganske almindelig gåtur. Fantastisk lineføring:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar