fredag den 22. oktober 2010

Hvad så nu?

Måske er det lige vel tidligt at gøre status på 2010, men det gør jeg altså alligevel.
LP-prøverne er slut, og årets mål blev nået - Django fik sin 1. præmie i LP2 og blev herudover både rally begynder- og øvet mester. Osseau - som der egentlig ikke blev lagt nogen målsætning for - fik noget prøveerfaring i LP1 og blev rallybegyndermester, så det må siges at være et glimrende resultat for begge hundene:-)))
Sidste år gjorde jeg den erfaring, at jeg måtte koncentrere mig om en hund ad gangen. Nu er Amanda og jeg blevet enige om, at det hedder enten LP-prøver eller rallyprøver, det er lidt for stressende at skulle op i begge dele samme dag. Det med kun at tilmelde en hund går altså heller ikke, så skal vi bruge alt for mange weekender - og det går altså ud over mit job, da jeg ikke får planlagt min undervisning ordentligt :-(

I 2011 er det indtil videre planen, at Django skal prøve Brugsprøven for collier og sheltier, der er en blanding af LP2 og LP3, det burde være inden for rækkevidde. Der er to muligheder - ved Collieklubbens forårs- og efterårsprøver, så det glæder jeg mig til. Ellers skal han fortsætte med LP2, måske er en DM-deltagelse mulig? Pointene er ganske vist høje, men mon ikke han kan blive lidt mere stabil i de forskellige øvelser, så det kan lade sig gøre? Jeg ved ikke, om han nogen sinde bliver klar til LP 3, men nu må vi se.
Forhåbentlig får vi også nogle pinde i ekspertklassen i rally, men det er lidt sekundært lige nu.

Osseau skal blive klar til LP2. Han er så dygtig! Vildt længe om at lære øvelserne, men når han kan dem, er det superflot. Han påvirkes ind imellem stadig af omgivelserne, men når han er på, er han virkelig på, så jeg håber, det er muligt at få den titel med ham også.
Amanda og Osseau skal naturligvis også til flere rallyprøver, det varer nok ikke længe, før de overhaler Django og mig!!

Der dukkede lige en rallyprøve mere op i år - selvfølgelig skal vi deltage den 29. december, hvor Sydkystens Hundeskole lige fik arrangeret en prøve!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar