mandag den 29. oktober 2012

100% positiv problemløsning

Så har jeg igen været på kursus i weekenden.
Denne gang var det med to nordmænd Arne Aarrestad og Siri Linnerud (http://www.100positive.no/), og kurset, der blev holdt hos Charlotte Lyngholm på Tuse Næs var arrangeret af Lotte og Jeanette, der har "Din hvalp".
Det var et supergodt kursus, og det var dejligt at få bekræftet at meget af det, jeg gør i hverdagen med Osseau, er fuldstændig rigtigt. Der var nogle få demohunde med også - ikke at der var ret meget praksis, men det var nu fint nok, for tingene sker altså ikke så hurtigt, som det gør i Victoria Stilwells programmer! - så jeg synes de mange videoklip, der var, gav noget mere end den praktiske træning.

Vi kom igennem rigtig meget forskelligt. Hovedoverskrifterne var blandt andet:

Årsager og symptomer
Aggression mellem hunde
Hunde som har problemer med mennesker
Angst
Stress
 
Meget af det har jeg jo selv inde på livet i hverdagen,  men i forhold til en del af det vi så på videoerne, er mine problemer relativt små og helt sikkert til at arbejde med - og jeg slugte stort set alt, hvad der blev sagt råt!
 
Arne og Siri var meget engagerede og inspirerende undervisere, med de var ikke altid lige nemme at forstå - især Arne stillede nogle gange spørgsmål, som ingen svarede på, fordi vi simpelthen ikke kunne forstå ham:-).
 
Jeg er ellers vældig stolt af først at klare to dage med en svensk underviser (Niina Svartberg) og kort tid efter to dage på norsk. Vi arbejder med svensk for tiden i 8. klasse, men de køber altså ikke helt min argumentation for at lære de nordiske sprog - de mener overhovedet ikke, at de har brug for hundekurser i fremtiden:-))).
 
Dejlig måde at tilbringe weekenden på - ny inspiration er altid godt.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar