lørdag den 6. oktober 2012

Foredrag mm.

Mandag aften startede en ny omgang træning hos Johanna, der i de kommende perioder foregår i en mindre ridehal. Jeg var nødt til at passe godt på Osseaus mave, så han måtte klare sig med en begrænset mængde tørfoder, og vi gik derfor ret tidligt hjem. Vi arbejdede mest med fri ved fod, hvor Johanna skulle presse ham så meget som muligt - det med at have en dommer til at gå lige bag ham til prøver, forhindrer ham i at gå optimalt, så det er vi nødt til at gøre noget ved!

Onsdag aften havde jeg meldt mig til et af Hund og Trænings foredrag. Jeg har efterhånden været til en del af dem og har fået ganske meget med hjem. Denne gang handlede det om "Hvalpens første fire måneder" (jo, jeg er i gang med at forberede mig på noget, der måske først sker om flere år...).
Måske har jeg læst for meget, for jeg synes faktisk ikke, at der var ret meget nyt. Det handlede ganske meget om de første to måneder, og - sikkert på grund af tidspres - blev der gået meget let hen over den sidste del, det var meget ærgerligt. Selvfølgelig gav alt den snak om de første 8 uger noget viden om, hvad man skal se efter, når der skal vælges opdrætter, men mon ikke der var andre end mig, der gerne ville have hørt mere om det at få hvalpen hjem....

På vej til foredraget i Holte kørte jeg forbi SHS's nye hal i Havdrup. Min hjælp til klargøringen var nemlig at tilbyde assistence fra Amandas kæreste Michael:-), så han lagde tæpper på sammen med en kammerat, og jeg skulle jo lige se, hvor vi skal undervise og træne de kommende måneder - i en dejlig stor og rar hal, der er meget bedre end den, vi havde sidste vinter:-))))

I morgen er det vores absolut sidste LP 2 prøve i Ølstykke. Denne gang er Palle Bergsø dommer, det bliver godt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar