tirsdag den 6. november 2012

Udfordringer


Johanna er altså god for at sætte lidt ekstra kulør på træningen og finde på sjove udfordringer:-)

I sidste uge havde hun medbragt sutter! De skulle primært bruges til startindlæring af apportøvelse,  men jeg skulle jo lige prøve, om det var noget for Osseau at tage noget i munden, som andre hunde havde haft fat i (apropos dirigeret apport, hvor der jo bruges fremmede apporter).
Det tog et par minutter, så sad Osseau fint med sutten, så ingen problemer dér:-)

Det var der så til gengæld i går aftes, hvor Johanna havde taget tændstikker med til næseprøven!!!
Det fattede han absolut ikke noget af - da jeg sagde "finde", ledte han alle vegne for at finde en almindelig næsepind, og da det ikke lykkedes, begravede han alle tændstikkerne i savsmulden i stedet.... Den øvelse droppede jeg, men har så i stedet fået til opgave at træne øvelsen med grydesvampe til i næste uge - det er tydeligt, at det ikke er en generaliseret kommando, men jo sikrere den er, jo bedre er det, så vi må tage udfordringen op.

Bortset fra det med tændstikkerne, var det super træning i går. Fri ved fod var flot, positioner under gang (som jeg ikke har trænet siden kurset med Niina, hvor det gik i kage...) var helt vildt sejt med en gang dæk og to gange sit:-)) Fremsendingen er lidt kokset for tiden, jeg prøver at kaste belønningen, mens Osseau løber fremad, og klikke kort før den rammer jorden, men puha det går skidt - min timing er håbløs!!!!

Jeg prøver at få lagt pres på Osseau, når jeg har mulighed for det. Det skal han til en vis grad kunne klare i LP 3. Forrige mandag gik Johanna rundt med sort plastiksæk over hovedet og flag i hånden, mens vi gik fri ved fod, det klarede han fint. I går slap han for det under fri ved fod, men til gengæld kom der max pres på ham i stillingsskiftet, og det gik bare rigtig godt:-))). Han var helt fokuseret på mig og lavede flotte skift hele vejen, selv om Johanna sad næsten lige foran ham!

Dejlige hund:-)))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar